Tekoäly on tulevaisuudessa osa kuntasektorin toimintaa ja tärkeä organisaatioiden toiminnan kehittämistä.

• Mitä tekoäly tarkoittaa julkishallinnon toiminnassa ja mitä kaikkea tulee ottaa huomioon, kun kunnassa otetaan käyttöön erilaisia tekoälytoimintoja?
  • Mitä tarkoittaa, kun muut organisaatiot, toimijat ja asiakkaatkin ottavat käyttöön tekoälyä hyödyntäviä järjestelmiä?

Ei ole olemassa vain yhtä tekoälyä, jota hyödynnetään kaikkeen. Sen hyödyntäminen tai hyödyntämättä jättäminen on voitava perustella ymmärrettävästi ja hyväksyttävästi.

Webinaarin avulla osallistujat oppivat, miten tekoälyä voidaan hyödyntää kunnan eri toimintojen tehostamisessa ja miten tekoäly otetaan käyttöön turvallisesti sekä hallitusti osaksi päivittäisiä toimintoja.

Koulutuksessa kiinnitetään huomiota muutosjohtamiseen ja viestimiseen käyttöönoton yhteydessä, mikä auttaa osallistujia valmistelemaan organisaatiotaan muutokseen ja viestimään siitä sekä ulkoisesti että sisäisesti. Lisäksi koulutuksessa pääsee kuulemaan tekoälyn perusperiaatteista.

Koulutus sopii koko organisaation osaamisen kehittämiseen, mutta erityisesti niille, jotka vastaavat organisaation toiminnan kehittämisestä. Kohderyhmänä painottuvat johto, esihenkilöt sekä toimintaa ohjaavat ja valmistelevat asiantuntijat.

Tämä koulutus on osa Tekoälyä julkishallintoon -koulutuskonaisuutta. Katso koko koulutusohjelman tiedot täältä. Voit ilmoittautua myös pelkästään tähän yksittäiseen koulutukseen.

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

8.50 Linjat avataan

Koulutuspäällikkö Kristiina Kumpulainen, FCG Finnish Consulting Group Oy

Koulutuksen teemat:

• Alustus tekoälyn perusperiaatteista ja reunaehdoista: mitä tekoäly on ajatusmallina, visiona, teknisesti, osana käytännön työskentelyä ja muutoksena
  • Mitä tekoäly tarkoittaa organisaatioiden, kuten kuntien, toiminnassa nyt ja lähitulevaisuudessa?
  • Mitä tekoälyn käyttöönotto vaatii julkishallinnossa, eli miten rakennetaan muutos ja strategia?
  • Miten tekoälyn suunnitelmallinen ja hallitut käyttöönotto aloitetaan jo nyt?
  • Minkälaisia ovat eri tasojen ja ryhmien uudet vastuuroolit ja tehtävät?
  • Tiedonhallinnan ja olemassa olevan työn tärkeys tekoälyn laadulle ja tehokkuudelle
  • Muistutus muutosjohtamisesta: odotusten hallinta sekä sisäinen ja ulkoinen viestintä
  • Suuntaviivoja tulevaisuudelle lähiaikojen käytännön työhön ja pidempiin linjoihin

Kouluttajana asiantuntija Juho Reivo

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Reivo, Juho
asiantuntija

Juho Reivo on toiminut erityisasiantuntijana Digi- ja väestötietoviraston digitaalisen turvallisuuden tiimissä ja VAHTI-verkoston riskienhallinnan kehittämisen työryhmässä. Näissä hän on tarkastellut mm. tekoälyn hallintaan liittyviä riskejä sekä ollut kehittämässä tekoälyn käyttöönottoon liittyviä ohjeistuksia. Tekoälyyn liittyvien ilmiöiden kehityksen seuraamisen lisäksi yhtenä harrastuksena hänelle on AI-mallien pyörittely kotikoneella.

Hinta on 390 € + alv 24 % / hlö

71 -100 hlöä hinta yhteensä 5500 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5€ + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 19.9.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Webinaari on suunnattu kunnissa työskenteleville, jotka ovat kiinnostuneita ottamaan käyttöön tekoälyä koko organisaation tasolla tai tehostaakseen omaa työskentelyä.

Kumpulainen, Kristiina
Kristiina.Kumpulainen@fcg.fi