Webinaarissa tarkastellaan tekoälyn käyttöönottoa ja käyttöä eri toimialoilla kunnissa, kaupungeissa ja hyvinvointialueilla. Lisäksi koulutuksessa kuullaan käytännön esimerkkien kautta tekoälyn käyttöönoton suunnitelmaa, toteutusta sekä mahdollisesti haasteita, ja pohditaan julkishallinnon erityispiirteitä.

Tämä koulutus on osa Tekoälyä julkishallintoon -koulutuskonaisuutta. Katso koko koulutusohjelman tiedot täältä. Voit ilmoittautua myös pelkästään tähän yksittäiseen koulutukseen.

8.50 Linjat avataan

Koulutuspäällikkö Kristiina Kumpulainen, FCG Finnish Consulting Group Oy

9.05 Tulevaisuuden kuntasektori – miten kuntien valmiuksia tulisi kehittää tekoälyn käyttöönottoa varten
Partner Anton Hietsilta, Innosfääri Oy

10.00 Tekoälyn hallinnan välineet ja niiden käyttöönotto Tampereen kaupungilla
Hallintotieteen tohtorikoulutettava Sanni Pöntinen, Tampereen yliopisto

10.45 Tauko

11.00 Tekoälyn hyödyntäminen asiakas- ja potilaskäyntien kirjaamisessa
TKI-johtaja Johan Sanmark, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue

11.30 Opetusalan erityiskysymyksiä tekoälyn näkökulmasta
Digitaalisen osaamisen erityisasiantuntija Teemu Heino, Porin kaupunki

Heino, Teemu
Porin kaupunki
Digitaalisen osaamisen erityisasiantuntija

Teemu Heino on Porin kaupungin sivistystoimialan digitaalisten oppimispalvelujen erityisasiantuntija. Hän on johtanut useita koulutuksen ja sivistyspalvelujen digitalisointiprojekteja niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin. Teemu on erikoistunut oppimisanalytiikkaan, tiedolla johtamiseen ja tekoälyyn kunnallisissa palveluissa sekä tietosuojaan ja tietoturvaan julkishallinnossa.

Hietsilta, Anton
Partner

Anton Hietsilta on tekoälyyn ja digitalisaatioon erikoistunut puhuja. Anton on toiminut kuntasektorilla luottamustehtävissä jo seitsemän vuoden ajan ja hänellä on työhistoriaa muun muassa liikkeenjohdon konsultoinnin tehtävistä. Anton opiskelee tieto- ja palvelujohtamisen koulutusohjelmassa Aalto-Yliopiston kauppakorkeakoulussa. Hän on myös toiminut Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton puheenjohtajana, jossa oli aktiivisesti mukana esimerkiksi valtion tekoälyohjelma AuroraAI:ssa yhteistyöryhmän jäsenenä sekä hyvinvointialueuudistuksen suunnittelussa.

Pöntinen, Sanni
Tampereen Yliopisto
Hallintotieteen tohtorikoulutettava

Sanni Pöntinen on toiminut lähes 20 vuoden ajan kehittämistehtävissä julkisella sektorilla. Kulttuuri- ja taidealan tehtävissä Pöntinen on toiminut tuottajana, johtavana museolehtorina ja kehittämispäällikkönä. Strategia- ja kehittämisyksikössä Pöntinen rakensi tulevaisuuden kuntaa projektipäällikkönä Tampere 2020-luvulla projektissa ja Elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualueella Pöntinen toimi kehittämispäällikön ja hr-päällikön rooleissa. Vuoden 2023 aikana Pöntinen loi Älykaupunki kaupunkilaisille-kehitysohjelmassa kaupungille tekoälyn hallinnan välineitä. Pöntinen on hallintotieteen tohtorikoulutettavana Tampereen yliopistossa Johtamisen ja talouden tiedekunnassa ja mukana Etairos-tutkimushankkeessa. Työn alla olevassa väitöskirjassa Pöntinen tutkii altruismia julkisessa johtamisessa.

Sanmark, Johan
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
TKI-johtaja

Terveydenhuollon erikoislääkäri Johan Sanmark johtaa tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoimintaa Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueella. Tehtävässään hän vastaa uusimpien teknologioiden tuomisesta alueen ammattilaisten tueksi. Erityisenä painopisteenä on vuodesta 2023 lähtien ollut generatiivinen tekoäly ja sen valtavan potentiaalin hyödyntäminen hyvinvointialueella. Sanmarkin tiimin johdolla hyvinvointialue on käynnistänyt neljä ensimmäistä käyttöönottoprojektia, tunnistanut 50 potentiaalista käyttökohdetta ja laatinut vastuullisen käytön ohjeet työntekijöilleen.

Hinta on 390 € + alv 24 % / hlö

71 -100 hlöä hinta yhteensä 5500 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5€ + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 27.5.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Webinaari on suunnattu kunnissa tai hyvinvointialueilla työskenteleville, jotka ovat kiinnostuneita ottamaan käyttöön tekoälyä sisältäviä järjestelmiä ja prosesseja koko organisaation tasolla tai tehostaakseen omaa työskentelyä.

Kumpulainen, Kristiina
Kristiina.Kumpulainen@fcg.fi