Tiedottaminen ja mediasuhteet -webinaarissa käsittelemme tärkeitä aiheita tiedottamisen ja mediasuhteiden alalta, jotka ovat keskeisiä julkisen sektorin ja järjestöjen viestintäammattilaisille.

Miksi ja mitä tiedotetaan?

Tiedottaminen on olennainen osa julkisen sektorin ja järjestöjen viestintää. Koulutuksessa keskustelemme siitä, miksi tiedottaminen on tärkeää, miten se tukee organisaatioiden tavoitteita ja mitä hyötyjä tiedottaminen voi tarjota. Käymme läpi tiedottamisen sisältöä ja aiheita. Pohdimme, millaisia viestejä organisaatioiden tulisi välittää tiedotteissaan ja miten valita relevantit aiheet, jotka kiinnostavat kohderyhmiä.

Kenelle ja miten vestitään?

Hyvä tiedote vaatii selkeää viestintää ja houkuttelevaa sisältöä. Keskitymme siihen, millaisia aineksia hyvä tiedote sisältää, miten rakentaa vakuuttavaa viestintää kohderyhmä huomioiden ja millaiset rakenteet ja formaatit toimivat parhaiten tiedotteissa.

Miten mediasuhteita hoidetaan?

Mediasuhteiden ylläpitäminen on olennainen osa julkisen sektorin ja järjestöjen viestintää. Keskustelemme mediasuhteiden tärkeydestä, miten luoda hyviä suhteita toimittajiin, miten vastata median tarpeisiin ja miten käsitellä tiedotusvälineiden kanssa tapahtuvaa vuorovaikutusta. Käymme myös läpi hyvän tiedotustilaisuuden periaatteita, kuten valmistautumista, ajankohtaisen tiedon jakamista, viestin selkeyttä ja osallistujien sitouttamista.

Webinaari on osa Julkisen sektorin ja järjestöjen viestinnän koulutusohjelmaa. Tutustu koulutusohjelman sisältöön! Voit osallistua vain tähän yksittäiseenkin webinaariin.

Viime toteutuksen palautteita:

"Todella ammattitaitoinen koulututtaja, konkreettisia esimerkkejä ja rauhallinen esiintyminen"

"Antoi paljon uutta ja hyödyllistä tietoa"

"Esitys oli erittäin selkeä ja selkeästi esitetty, asiat ja esimerkit konkreettisia käytännöstä nostettuja - erittäin hyvä"

Tule mukaan oppimaan lisää tiedottamisen ja mediasuhteiden merkityksestä julkisen sektorin ja järjestöjen viestinnässä! Saat arvokkaita vinkkejä ja käytännön työkaluja, jotka auttavat sinua menestymään näillä alueilla.

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

Webinaarissa käsittelemme seuraavia aiheita:

• Miksi tiedotetaan?
  • Mitä tiedotetaan?
  • Kenelle viestit kohdennetaan?
  • Millaisista aineksista syntyy hyvä tiedote?
  • Millainen on hyvä tiedotustilaisuus?
  • Mediasuhteet, miten niitä hoidetaan?

Monto, Riitta
Turun yliopisto
journalisti, media-asiantuntija ja työelämäprofessori

Hinta on 230 € + alv 24 %  /hlö

21–30 hlöä, hinta yhteensä 1900 € + alv

Viimeinen kuluton peruutuspäivä on 22.10.2024. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista peritään 50 % koulutuksen hinnasta, johon lisätään laskutuslisä 5 €. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan ja osallistuja jättää saapumatta tilaisuuteen, laskutetaan koko osallistumismaksu. Maksuun lisätään arvonlisävero.

Koulutus on keskusteleva, käytännönläheinen ja hyödyllinen kaikille, jotka suunnittelevat tai toteuttavat julkisen sektorin tai järjestötoiminnan viestintää. Koulutus sopii esimerkiksi kuntien, hyvinvointialueiden ja järjestöjen tiedottajille, markkinointia toteuttaville, esimiehille, tiiminvetäjille, viestinnän ja markkinoinnin suunnittelijoille, assistenteille, sihteereille, koordinaattoreille ja asiakaspalvelun työntekijöille.

Pajunpää, Marianne
Marianne.Pajunpaa@fcg.fi