Rekisterin pitäjälle voidaan esittää tietöpyyntö julkisuuslain pohjalta tai rekisteröidyt henkilöt voivat tehdä omien tietojen tarkastuspyynnön tietosuojalainsäädännön perusteella.

Tietopyynnöt ja henkilötietojen tarkastusoikeus -koulutuksessa pääset perehtymään näihin lakisääteisiin velvoitteisiin ja pyyntöihin vastaamiseen käytännössä.

Palautetta aiemmista koulutuksista:

"Tykkäsin paljon! Kouluttaja oli hyvin selkeä ja selitti asiat selvästi ja ymmärrettävästi."

"Puhuja oli asiantuntija."

"Ajankohtaista ja hyvää tietoa."

"Todella hyvä ja tarpeellinen koulutus! Erinomaista!!

8.50 Linjat avataan

9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Liina Tiusanen, FCG Finnish Consulting Group Oy

Koulutuksen sisältö:

• Julkisuuslain mukainen tiedonsaantioikeus
  • Tietopyynnöt ja tietopyyntöjen käsittely
  • Asianosaisen tiedonsaantioikeus
  • Luottamushenkilön tiedonsaantioikeus
  • Tietojen luovuttaminen henkilörekisteristä
  • Tietosuoja-asetuksen mukaiset henkilötietojen tarkastuspyynnöt
  • Julkisuusperiaatteen ja yksityisyydensuojan yhteensovittaminen
  • Päätöksenteko ja muutoksenhaku

12.00 Koulutuksen päätös

Kouluttajina juristit Alexander Eriksson ja Kirsi Lamberg, Suomen Kuntaliitto

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

Eriksson, Alexander
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
Jurist

Alexander arbetar som  jurist på Finlands Kommunförbund rf. Alexander har i sina studier riktat in sig på den offentliga rätten och har under sin tid på Kommunförbundets juridiska avdelning aktivt hjälpt kommunerna med kommunalförvaltningens mest vanliga frågor.

Alexander työskentelee juristina Suomen Kuntaliitto ry:llä. Alexander on opinnoissaan erikoistunut julkisoikeuteen, ja on työssään Kuntaliiton lakiyksikössä aktiivisesti auttanut kuntia ratkaisemaan kuntahallintoon liittyviä kysymyksiä.

Lamberg, Kirsi
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
lakimies
Kirsi toimii Kuntaliitossa hallintolakimiehenä. Hänen vastuualueitaan ovat kuntalaki ja yleinen kunnallisoikeus, päätöksenteko ja muutoksenhaku, julkisuuslaki sekä opetustoimen lakiasiat.

Hinta on 230 € + alv 24 % /hlö

21–30 hlöä, hinta yhteensä 1900 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä  (5 € + alv).

llmoittautumisen peruutus
Voit perua osallistumisesi maksutta 30.10.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka työssään käsittelevät tietopyyntöjä tai omien tietojen tarkastamista koskevia pyyntöjä. Webinaarin sisältö on suunniteltu erityisesti hyvinvointialueiden työntekijöiden tarpeisiin.

Tiusanen, Liina
Liina.Tiusanen@fcg.fi