Hakemusten arvioimisen jälkeen seuraava askel rekrytoinnissa on työ- tai virkahaastattelu. Haastattelu on merkittävä tilaisuus työnantajalle saada lisää tietoa työnhakijoista näiden soveltuvuuden arvioimiseksi. Onnistunut haastattelutilanne vaatii haastattelijoilta huolellista valmistautumista, jotta usein tiukkojen aikataulujen keskellä toteutettu haastattelu tarjoaisi niin työnantajalle kuin itse hakijallekin mahdollisuuden tarvittavan tiedon saamiseksi.

Tässä tehokkaassa ja vuorovaikutteisessa webinaarissa keskitymme onnistuneen virka- ja työhaastattelun elementteihin rekrytoijan näkökulmasta. Käymme läpi mm. haastattelutilanteeseen valmistautumista niin etä- kuin lähihaastattelun näkökulmasta, pohdimme toimivaa kysymyspatteristoa sekä muita käytännön vinkkejä haastattelutilanteen onnistuneeseen rakentamiseen.

Koulutuksessa pääset tutustumaan myös lainsäädännön määrittelemiin reunaehtoihin haastattelun osalta, jotka haastattelijan on tärkeä tuntea jo haastattelutilanteeseen valmistautuessa. Mitä laki sanoo mm. henkilötietojen käsittelystä, haastattelijan ja haastateltavan oikeusturvasta sekä tasa-arvo ja yhdenvertaisuusnäkökulmasta?

Sinä virka- ja työhaastatteluihin osallistuva esihenkilö, johtaja, henkilöstöhallinnon ammattilainen tai muu rekrytointeja toteuttava henkilö - tervetuloa mukaan ottamaan haltuun työhaastattelutilanteen keskeisimmät opit ja ohjenuorat, jotta rekrytointiprosessi johtaisi mahdollisimman onnistuneeseen työntekijän tai viranhaltijan valintaan!

11.50 Linjat avataan

12.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Marianne Pajunpää, FCG Finnish Consulting Group

Hyvän haastattelun ominaisuudet ja lähtökohdat sekä haastattelun sudenkuopat

• Haastattelijan/haastattelijoiden valmistautuminen haastatteluun
  • Keskustelu ja kysymykset – käytännön vinkkejä haastattelutilanteeseen
  • Haastattelun analyysi ja sen sudenkuopat

14.00 Haastattelu ja haastattelutilanne lainsäädännön näkökulmasta

• Työnantajan oikeus käsitellä henkilötietoja
  • Tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusnäkökulma
  • Mitä haastattelija voi kysyä ja mitä ei?
  • Haastateltavan ja haastattelijan oikeusturva

klo 16.00 Koulutus päättyy

Kouluttajina toimivat FT, KTM, pedagoginen pätevyys, sertifioitu Business coach, sertifioitu Everything DiSC -valmentaja Marianne Kukko, Lygge Oy.
Henkilöstöjohtaja Noora Nordberg, Varsinais-Suomen hyvinvointialue.

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 taukoa.

Kukko, Marianne
Lygge Oy
Marianne on asiantuntija johtamisen, organisaation kehittämisen, tiimityöskentelyn, itsensä johtamisen ja oppimisen alueilla. Hänellä on pitkä kokemus organisaatioiden kehittämis-, valmennus- ja johtotehtävistä niin julkiselta kuin yksityiseltä sektorilta. Marianne on toiminut mm. tutkijana, kehittäjänä ja kouluttajana sekä kehittämis- ja hallintojohtajana. Muutos ja niissä toimiminen on yhteinen nimittäjä Mariannen kokemuksessa. Mariannella on vankka kokemus erilaisten ja -kokoisten ryhmien kouluttamisesta, valmentamisesta ja sparraamisesta erilaisissa organisaatioissa ja tilanteissa. Toimintatyyliltään hän on energinen ja innostava valmentaja, joka taitaa erinomaisesti teorian kytkemisen käytännönläheisesti arjen kysymyksiin ja tekemiseen.
Nordberg, Noora
Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Henkilöstöjohtaja

Hinta on 270 € + alv 24% / hlö

Ilmoittautumisen peruminen:
Voit perua osallistumisesi maksutta 24.9.2024 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on suunnattu haastatteluihin osallistuville esihenkilöille, johtajille, henkilöstöhallinnon ammattilaisille ja muille rekrytointeihin osallistuville henkilöille.

Pajunpää, Marianne
Marianne.Pajunpaa@fcg.fi