Sosiaali- ja terveysalalla työskentelevien työhyvinvointi on noussut toistuvasti valtakunnalliseksi keskustelun aiheeksi. Ilman hyvinvoivia sosiaali- ja terveysalan johtajia ja esihenkilöitä ei työyhteisön työhyvinvointia voida kehittää.

Työhyvinvoinnin johtaminen sosiaali- ja terveysalalla -koulutuspäivän aikana keskustellaan monipuolisesti työhyvinvoinnista ja annetaan konkreettisia työkaluja työyhteisön hyvinvoinnin johtamiseen ja esihenkilön omaan jaksamiseen.

Koulutuksessa saat vastauksia ja vinkkejä muun muassa:

• Miten kehität työhyvinvoinnin johtamista omassa työyhteisössäsi henkilöstödatan avulla?
  • Miten uupumiselta voidaan välttyä?
  • Mitkä ovat esihenkilön ja työntekijän vastuut työhyvinvoinnin osalta?
  • Kuinka selviytyä työpaikan hankalien tyyppien kanssa?
  • Miten palautua työkiireiden keskellä?

Koulutuksen jälkeen tiedät enemmän muun muassa tiedolla johtamisesta, työn hallinnasta sekä uupumuksen oireiden tunnistamisesta ja ennaltaehkäisemisestä. Opit tunnistamaan paremmin omat voimavarasi esihenkilönä ja kehittämään rakentavaa vuorovaikutusta työyhteisössäsi.

Aiemmin työhyvinvoinnin johtamisen koulutuksiimme osallistuneiden palautetta tilaisuuksien annista:

"Päivä oli kokonaisuudessaan hyvä."

"Todella hyvät puhujat ja aihealueet."

"Ajankohtaiset teemat, ajatuksia herättävät alustukset peilaten omaan työhöni, Erittäin hyödyllistä ja ajatuksia herättävää asiaa kaiken kaikkiaan koko koulutus."

8.50 Linjat avataan

Koulutuspäällikkö Tarja Heikkinen, FCG Finnish Consulting Group Oy

9.05 Työnantajan vastuu työhyvinvoinnista

• Työsuojelusta työhyvinvointiin
  • Työhyvinvoinnin ohjaus
  • Työhyvinvoinnin johtaminen muutoksessa

Johtava asiantuntija, TtM Päivi Rauramo, Työturvallisuuskeskus

10.00 Tauko

10.15 Henkilöstödata ja tiedolla johtaminen työhyvinvoinnissa

• Miten tiedolla johtaminen ja työhyvinvointi kytkeytyvät toisiinsa?
  • Työhyvinvointi samaan aikaan pehmeä arvo ja kova tuotantotekijä
  • Miten työhyvinvoinnin kehittämistä voidaan johtaa strategisesti?

Johtava asiantuntija Anitta Karioja, Sote ja hyvinvointi, FCG Finnish Consulting Group Oy

11.15 Tauko

12.15 Omasta työhyvinvoinnista huolehtiminen ja esihenkilön vuorovaikutustaidot

• Mitä itsensä johtaminen on?
  • Miten kehittää itsensä johtamisen taitoja?
  • Itsetuntemus ja palautuminen osana itsensä johtamista
  • Vireystilan tunnistaminen ja säätely
  • Itsetuntemus osana johtamista
  • Stressin ja uupumuksen hälytysmerkit
  • Työkalut oman hyvinvoinnin johtamiseen

Psykologi, työterveyspsykologi, erikoispsykologi Nina Lyytinen

Muutokset ohjelmaan mahdollisia

Karioja, Anitta
FCG Finnish Consulting Group Oy
johtava asiantuntija

Anitta Karioja toimii johtavana asiantuntijana FCG:llä Sote ja hyvinvointi -liiketoiminnossa. Hän on toiminut pitkään esihenkilönä, johtotehtävissä, kouluttajana ja asiantuntijana sekä yksityisellä että julkisella sektorilla. FCG:llä Anitta työskentelee sote-konsultointiprojekteissa mm. johtamisen, työhyvinvoinnin ja palveluiden kehittämisen parissa.

Lyytinen, Nina
psykologi

Nina Lyytinen on psykologi, joka erikoistunut työ- ja organisaatiopsykologiaan sekä kriisi- ja traumapsykologiaan. Hän toimii yksilötyönsä lisäksi kouluttajana ja valmentajana sekä toimii suositun Psykopodiaa-podcastin emäntänä. Lisäksi Nina on Kauppalehden ja Talouselämän kolumnisti ja tietokirjailija. Ensimmäisen tietokirjansa ”Ole oma pomosi. Virtaa ja työhön vapaalle” (Otava, 2022) Nina on kirjoitettu yhteistyössä toimittaja Sirpa Pääkkösen kanssa.

Rauramo, Päivi
asiantuntija, TtM,

Hinta on 320 € + alv 24 % / hlö.

Jos organisaatiostanne osallistuu  4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:

4–10 hlöä, hinta yhteensä 1
280 € + alv
21–30 hlöä, hinta yhteensä 2200 €  + alv
31–40 hlöä, hinta yhteensä 2600 €  + alv

Hinta sisältää opetuksen, sähköisen materiaalin ja ohjelmassa mainitut ateriat. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Ilmoittautumisen peruminen:
Voit perua osallistumisesi maksutta 1.10.2024 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on suunnattu sosiaali- ja terveysalan johdossa tai esihenkilötyössä työskenteleville, asiantuntijoille sekä aiheesta kiinnostuneille.

Heikkinen, Tarja
Tarja.Heikkinen@fcg.fi