Lisätietoja osoitteesta koulutusinfo@fcg.fi

Tämä työhyvinvoinnin tuki -intensiivivalmennus tarjoaa työyhteisölle syväsukelluksen tiettyyn hyvinvointiteemaan ammattilaisen valmentamana. Valmennuksen tavoitteena on tarjota uusia oivalluksia sekä runsaasti työkaluja juuri teidän organisaatiossanne tai tiimissänne tunnistettuihin työhyvinvoinnin haasteisiin. Tässä viikoittaisessa valmennuksessa keskitytään hyvinvoinnin edistämiseen tutkitun tiedon ja käytännön harjoitteiden kautta innostavasti ja arjen työhön kytkettynä!

Valmennus toteutetaan virtuaalisesti (esim. Teams-tapaamiset) joko koko henkilöstölle tai ilmoittautuneiden ryhmälle, jolloin mukaan voidaan sisällyttää enemmän vuorovaikutteisuutta ja keskustelua. Alku- ja loppukyselyt mahdollistavat tulosten mitattavuuden.

• Kesto: 4/8 vk tai räätälöity
  • Toteutustapa: virtuaalinen (Teams tai muu valittu kanava)
  • 60 min. sessiot viikoittain Teamsissä / Vimeossa sisältävät:
    • 30 min teoriaa ja oivalluksia
    • 30 min käytännön vinkkejä ja toiminnallista harjoittelua
  • Sisältää lähtö- ja loppukyselyn sekä itsenäiset viikkotehtävät

Mitä työhyvinvoinnin osa-aluetta haluaisitte organisaatiossanne edistää? Tarjoamme tukea mm. seuraavien teemojen kautta:

• Fiksumpaa aivotyötä! Kognitiivinen ja fyysinen ergonomia kuntoon

Sekä kognitiivinen että fyysinen ergonomia vaikuttavat valtavasti työn tuottavuuteen ja työssä hyvinvointiin. Kun perusasiat ovat kunnossa, työnteko on sujuvaa ja miellyttävää. Tämä valmennus auttaa yksilöä ja yhteisöä varmistamaan, että työympäristö on mahdollisimman hyvä niin aivojen kuin kehon kannalta – toimistolla tai kotikonttorilla!

• Eroon alipalautumisesta

Tietoa palautumisen mekanismeista ja hermoston toiminnasta. Tämä valmennus sisältää paljon erilaisia harjoituksia ja menetelmiä oman palautumisen vauhdittamiseksi työpäivän aikana ja sen jälkeen.

• Kunto kohoamaan tehokkaasti ja turvallisesti

Matalan kynnyksen valmennus, jossa pääsee oivaltamaan uutta ja treenaamaan työporukassa. Tässä innostavassa valmennuksessa liikunta on keskiössä ja ravitsemus sekä palautuminen toimivat täydentävinä teemoina.

• Hyvinvoiva pomo, hyvinvoiva tiimi

Tässä valmennuksessa keskitytään lähijohtajan oman jaksamisen tukemiseen sekä käydään läpi erilaisia menetelmiä, joita esihenkilö voi ottaa käyttöön myös tiimin kesken. Tämä kokonaisuus tarjoaa pomolle työkalupakin arkeen omaan ja tiimin parempaan jaksamiseen!

Valmentajina toimivat Virkisteri Oy:n innostavat ja kokeneet asiantuntijat: Riikka Ilmivalta - työfysioterapeutti,  tietokirjailija ja luennoitsija
ja Kati Boijer-Spoof Heikinheimo - KTM, tietokirjailija ja luennoitsija, sertifioitu mindfulness- ja pilatesohjaaja, Auktorisoitu Personal Trainer (APT®) erikoistumisalueena ravitsemustiede.

Kerromme mielellämme lisää kokonaisuudesta ja sen sisällöistä! Pyydä tarkempi sisältökuvaus ja etsitään yhdessä käytännön ratkaisuja työyhteisönne hyvinvoinnin edistämiseksi!

Lisätiedot:
Marianne Pajunpää, marianne.pajunpaa@fcg.fi, +358 41 731 4688

Intensiivivalmennuksen tarkempi ohjelma suunnitellaan yhdessä tilaajan kanssa.

Boijer-Spoof Heikinheimo, Kati
Virkisteri Oy
Työhyvinvointivalmentaja

Katilla on pitkä kokemus asiantuntija- ja johtotehtävistä pörssiyhtiössä. Hän on taustaltaan KTM ja suorittanut lisäksi lukuisia (työ)hyvinvointialan koulutuksia. Yhdessä Riikka Ilmivallan kanssa kirjoittamassaan Etätyön hyvinvointioppaassa Kati on paneutunut hybridityön vaikutuksiin aivoihin, kehoon ja yhteisöllisyyteen. Katin luennoilta ja työpajoista saat takuulla oivalluksia ja konkreettisia työkaluja työhyvinvoinnin edistämiseen.

Ilmivalta, Riikka
Virkisteri Oy
Toimitusjohtaja

Energinen uudistaja Riikka Ilmivalta on kehittänyt suomalaista työelämää jo 20 vuoden ajan. Riikka on taustaltaan työfysioterapeutti ja laaja-alainen liikuntapalvelujen tuottaja. Hän on perustanut työhyvinvoinnin edistämiseen keskittyvän Virkisteri Oy:n. Riikan ydinosaamista on muun muassa kognitiivinen ja fyysinen ergonomia. Hän on kehittänyt Liikkuva Tauko® -konseptin vähentämään tietotyön passiivisuutta erityisesti etätyön yleistyttyä. Riikka on myös toinen Etätyön hyvinvointioppaan kirjoittajista.

Hinta sovitaan erikseen. Investoi hyvinvoivaan työyhteisöön ja pyydä tarjous!

Asiakkuusvastaava Riikka Kotamäki, Riikka.Kotamaki@fcg.fi, puh. 041 731 7626

FCG Teams

Intensiivivalmennus on suunnattu kaikille, jotka haluavat edistää oman työyhteisönsä työhyvinvointia ja vuorovaikutusta.

Pajunpää, Marianne
Marianne.Pajunpaa@fcg.fi