Sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset kohtaavat työssään yhä useammin haastavia ja uhkaavia asiakastilanteita. Työntekijöiden turvallisuus, jaksaminen ja osaaminen ovat suoraan yhteydessä palveluiden laatuun, asiakasturvallisuuteen ja henkilöstön pysyvyyteen.
Työnantajilta edellytetään nollatoleranssia väkivaltaan sekä selkeitä toimintamalleja uhkatilanteiden ennaltaehkäisyyn ja käsittelyyn. Tarjoamalla koulutusta vahvistetaan henkilöstön turvallisuusosaamista ja kykyä toimia uhkaavissa tilanteissa rauhallisesti ja ammattimaisesti. Tämä vähentää sairauspoissaolojen ja työuupumuksen riskiä, joka liittyy psykososiaaliseen kuormitukseen ja pelkoon väkivallasta.
Työyhteisökohtaisen koulutuksen sisältö voidaan suunnitella yksilöllisesti, jolloin koulutukseen voidaan sisällyttää paikallisia ohjeistuksia ja toimintamalleja. Koulutus voidaan toteuttaa joko lähitilaisuutena tai etäkoulutuksena tallenteineen, joka mahdollistaa laajemman osallistujamäärän.
Koulutuksen teemoja:
Uhkaavat asiakkaat sosiaali- ja terveydenhuollossa: ennakointi, uhka-arvio, kohtaaminen ja käsittely
Taktinen puhuttaminen
Uhkaavasta tilanteesta palautuminen
Haastavat asiakastilanteet
Organisaatioiden varautuminen
Mielenterveys ja neurokirjon ymmärrys
Ota yhteyttä! Keskustellaan ja muotoillaan yhdessä organisaationne tarpeita vastaava koulutuskokonaisuus.
Leena-Kaisa Pantsu
leena-kaisa.pantsu@fcg.fi tai +358 50 466 2905
Ohjelma
Koulutuksen tarkempi ohjelma suunnitellaan yhdessä tilaajan kanssa.
Hinnat
Asiakkuuspäällikkö Leena-Kaisa Pantsu, leena-kaisa.pantsu@fcg.fi tai +358 50 466 2905
Sijainti
FCG Teams
Kenelle
Koulutus on suunnattu sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille.