Vaikuttava kehityskeskustelu -koulutuksen aikana saat käytännönläheisiä osaamisen kartoittamisen työkaluja ja vinkkejä varmistaaksesi, että keskustelussa sovitut asiat todella viedään käytäntöön. Lisäksi perehdymme haastavissa keskusteluissa onnistumiseen.

Työnantajalla ja esihenkilöillä on vastuu henkilöstön osaamisen hahmottamisesta ja kehittämisestä sekä palautteen antamisesta ja palkitsemisesta. Kehityskeskustelut ovat näiden vastuiden osalta avainasemassa ja siksi on tärkeää varmistaa käytävien keskusteluiden laatu ja vaikuttavuus.

Vuorovaikutteisen webinaarin aikana saat eväitä kehityskeskustelujen vaikuttavuuden parantamiseen monipuolisesti. Pohdimme mm. kuinka kehityskeskusteluihin valmistaudutaan sekä kuinka palautetta annetaan ja vastaanotetaan rakentavasti.

Aikasemmilta toteutuksilta saatua palautetta:

"Koulutuksen teemat olivat ajankohtaisia ja hyödyllisiä"

"Uutena työntekijänä koulutus vahvistaa toimintaani tulevia haastatteluja ajatellen"

8.50 Linjat avataan

9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Marianne Pajunpää, FCG Finnish Consulting Group Oy

• Valmistautuminen, keskustelutilanne ja toimenpiteet
  • Kehityskeskustelujen vaiheet ja niiden merkitys
  • Rakenne ja teemat
  • Mistä keskustelussa tulisi puhua, missä pitäisi olla pääpaino?
  • Toimeenpano
  • Miten varmistamme, että keskustelussa sovitut asiat viedään käytäntöön?
  • Valmentava ote
  • Valmentavan otteen tavoitteena on auttaa henkilöä reflektoimaan omaa toimintaa ja kehittämään sitä. Miten se käytännössä tapahtuu
  • Palautteen antaminen
  • Mistä palautteen antamisessa on kysymys, miten annetaan vaikuttavaa palautetta – sekä vahvistavaa että rakentavaa?
  • Haastavat keskustelut
  • Haastavasta keskustelusta voi ennakoimalla syntyä antoisa keskustelu molemmille osapuolille.
  • Osaamisen kartoittaminen
  • Työkalut ja keinot

12.00  Koulutuksen päätös

Kouluttajana valmentaja Mira Pitkäranta, Lygge Oy

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

Pitkäranta, Mira
Lygge Oy
Kauppatieteiden maisteri, sertifioitu Business Coach
Mira on asiantuntija itseohjautuvuuden, tiimityöskentelyn ja osaamisen kehittämisen sekä johtamisen ja organisaation kehittämisen alueilla. ​ Hänellä on 20 vuoden kokemus johtamisen ja organisaatioiden kehittämisen sekä henkilöstöjohtamisen tehtävistä erilaisissa organisaatioissa asiantuntijaorganisaatioista raskaampaan teollisuuteen. Hän on työskennellyt johtoryhmissä sekä kehittänyt johtoryhmiä ja erilaisten tiimien toimintaa. Miralla on laaja kokemus erilaisten ja -kokoisten ryhmien kouluttamisesta, valmentamisesta ja sparraamisesta erilaisissa organisaatioissa ja tilanteissa. Valmentajana hän on ammattitaitoinen, kehittävä ja innostava. Ratkaisukeskeisyys on Miran erityinen vahvuus.

Hinta on 230 € + alv 24 %  /hlö

21–30 hlöä, hinta yhteensä 1900 € + alv

Voit perua osallistumisesi maksutta 10.9.2024 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Esihenkilö tai henkilöstöhallinnon asiantuntija, tervetuloa mukaan keräämään käytännönläheistä oppia vaikuttavan kehityskeskustelun käymiseen.

Pajunpää, Marianne
Marianne.Pajunpaa@fcg.fi