Henkilöstömitoituksen periaatteiden tuntemus on varhaiskasvatustoiminnan ymmärtämisen peruspilari.

Varhaiskasvatuksen mitoitukset - miten toimia käytännössä? -webinaarissa käsittelemme tehokkaasti varhaiskasvatuksen mitoituksien lainsäädännöllistä pohjaa sekä mitoituksien toteutusta käytännössä. Dynaamisen koulutuksen aikana pääset myös kuulemaan muiden kuntien toimintatavoista sekä esittämään kysymyksiä vuorovaikutteisella viestiseinällä.

Varhaiskasvatuslaissa on määritelty mitoituksesta poikkeamisen säädös 36 §. Henkilöstömitoituksesta poikkeaminen ei ole mahdollista mistään henkilöstön poissaoloista johtuvista syistä, ei edes yllättävissä tilanteissa.

Miten tämä sekä muut lainsäädännölliset raamit näyttäytyvät käytännön työssä?

Päivän aiheen lisäksi saat huippusuositun kouluttajan Jarkko Lahtisen johdolla kertauksen muista varhaiskasvatuksen kentällä vaikuttavista uudistuksista.

Aiemmat toteutukset ovat olleet pidettyjä:

"Teema ajankohtainen ja Jarkko hyvä esittäjä. Pitkän kokemuksen ansiosta hän tietää mistä puhuu."

"Jarkko on rautainen ammattilainen ja esitystapa toimii. On mukava nähdä kouluttajia, jotka ovat oikeasti innostuneita aiheestaan."

"Oikein hyvä ja napakka ja selkeä. Riittävästi konkretiaa. Jarkko Lahtinen on hyvä kouluttaja."

Pidä osaamisesi ajan tasalla ilmoittautumalla mukaan – halutessasi voit valita webinaarin tueksi myös verkkokurssin!

Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

9.00  Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Nana Blom, FCG Finnish Consulting Group

Varhaiskasvatuksen mitoitukset ja mitoituksien lakimuutokset

• Varhaiskasvatuslain muutokset – mitoituksesta poikkeamisen säädös pähkinänkuoressa
  • Mitoitusten käytännöt haltuun – lapsimäärän ja henkilöstömäärän suhde
  • Aluehallintoviraston tarkastuskertomusten havaintoja
  • Muut varhaiskasvatuksen ajankohtaiset asiat

Kouluttajana kehittämispäällikkö Jarkko Lahtinen, Suomen Kuntaliitto

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Lahtinen, Jarkko
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
Kehittämispäällikkö

Jarkolla on vankka kokemus erityisesti varhaiskasvatuksesta. Koulutukseltaan hän on kasvatustieteen maisteri ja lastentarhanopettaja. Jarkolle on kertynyt laajaa osaamista johtamisesta, sillä hän on toiminut esimiestehtävissä kunnassa yli 20 vuotta ennen siirtymistään asiantuntijatehtäviin Kuntaliittoon.

Nykyään Jarkko on FCG:n luottokouluttaja ja hän kerää aina rutkasti positiivista palautetta. Erityisesti Jarkon asiantuntevuus ja kyky esittää vaikeatkin asiat ymmärrettävästi selkokielellä vetoavat osallistujiin. Jarkko innostaa ja osallistaa yleisöään poikkeuksellisella tavalla. Hän uskaltaa haastaa osallistujan kyseenalaistamaan aiheita uusista näkökulmista. Jarkon koulutuksissa viihdytään, sillä hänen energinen ja huumorintajuinen esitystapansa pitävät osallistujan mielenkiinnon yllä loppuun asti. Jarkolle vuorovaikutus kentän kanssa on tärkeää, minkä vuoksi hän suhtautuu myös kouluttamiseen intohimolla.

Hinta on 180€ / hlö + alv 24 %.

Jos organisaatiostanne osallistuu etänä 4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:

61-70 hlöä, hinta yhteensä 2800 € + alv

Mikäli osallistut sekä webinaariin että Henkilöstörakenne ja mitoitukset varhaiskasvatuksessa -verkkokursille hinta on 270 €  + alv 24% / hlö
Mikäli teet ryhmäilmoittautumisen sekä webinaariin että verkkokurssille, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Ilmoittautumisen peruminen:

Voit perua osallistumisesi maksutta 22.1.2025 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus on suunnattu varhaiskasvatuksen esimiehille, johdolle ja asiantuntijoille.

Blom, Nana
Nana.Blom@fcg.fi