Anmäl dig
Välj
Möjliga rabattkoder anges i kassan

Kunnallisten organisaatioiden toimintaan liittyvää tietoa organisaation verkkosivuilla julkaisevat henkilöt joutuvat jatkuvasti tekemään punnintaa kunnan viestintään liittyvien velvoitteiden ja yksityisyyden suojan välillä.

Miten viestiä kunnan tai kuntayhtymän toiminnasta tarpeeksi kattavasti kuntalaisten yksityisyyttä ja tietosuojalainsäädäntöä loukkaamatta? Tässä webinaarissa saat tukea päätösten tekemiseen arjen työssä.

Koulutuksessa tarkastellaan kunnallisten organisaatioiden verkkosivuilla julkaistavia tietoja henkilötietojen lainmukaisen käsittelyn näkökulmasta.

Kunnallisilla organisaatioilla on velvoite tiedottaa toiminnastaan verkkosivuilla, mutta julkaistavat asiakirjat sisältävät usein henkilötietoja, jotka yleensä ovat sinänsä julkisia, mutta joita kunnan ei kuitenkaan tulisi julkaista, ellei siihen ole tiedottamisintressin kannalta hyväksyttävää syytä.

• Mitä tietoa verkkoon tulee ja voi laittaa esim. kuntalain määrätessä, että pöytäkirjassa tulisi ainoastaan julkaista tiedonsaannin kannalta välttämättömät henkilötiedot?
  • Mitkä tiedot ovat välttämättömiä tietoja

8.50 Linjat avataan

Koulutuspäällikkö Kristiina Kumpulainen, FCG Finnish Consulting Group Oy

Tietosuojalainsäädännön perusteet

• Mikä on henkilötieto?
  • Milloin kunta saa käsitellä henkilötietoja?
  • Muut verkkojulkisuuden kannalta tärkeät asiat tietosuojalainsäädännössä

Tiedonsaannin kannalta välttämättömät kunnan verkkosivuilla julkaistavat henkilötiedot

• Kunnan tiedottamisvelvollisuus ja yleiseen tietoverkkoon julkaistavat henkilötiedot
  • Kuntalain 140 §:n määräykset henkilötiedoista pöytäkirjoissa:
    • Mitkä henkilötiedot voidaan ottaa kunnan pöytäkirjoihin, kun ne julkaistaan kunnan verkkosivulla?
    • Milloin henkilötiedot on poistettava?

Kouluttajana juristi Alexander Eriksson, Suomen Kuntaliitto

Koulutuksen aikana pidetään 1–2 lyhyttä taukoa.

Föreläsare

Eriksson, Alexander
Suomen Kuntaliitto ry;Finlands Kommunförbund rf
Jurist

Alexander arbetar som  jurist på Finlands Kommunförbund rf. Alexander har i sina studier riktat in sig på den offentliga rätten och har under sin tid på Kommunförbundets juridiska avdelning aktivt hjälpt kommunerna med kommunalförvaltningens mest vanliga frågor.

Alexander työskentelee juristina Suomen Kuntaliitto ry:llä. Alexander on opinnoissaan erikoistunut julkisoikeuteen, ja on työssään Kuntaliiton lakiyksikössä aktiivisesti auttanut kuntia ratkaisemaan kuntahallintoon liittyviä kysymyksiä.

Hinta on 160 € + alv 24% / hlö

31–40 hlöä, hinta yhteensä 1900 € + alv
61-70 hlöä, hinta yhteensä 2600 € + alv

Ilmoittautumisen peruminen:

Voit perua osallistumisesi maksutta 5.11.2024 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

För vem

Koulutus sopii kaikille kunnan työntekijöille, joiden vastuulla on käsitellä tai julkaista henkilötietoja kuntien verkkosivuilla.

Ytterligare information

Kumpulainen, Kristiina