Välj
Möjliga rabattkoder anges i kassan

Tekoäly on jo nyt merkittävä osa julkishallinnon kehitystä, ja sen rooli vain kasvaa tulevaisuudessa.

Tämä webinaari tarjoaa perusvalmiudet turvallisiin ja tarkoituksenmukaisiin tekoälykokeiluihin ja avaa ymmärrystä tekoälykokonaisuuden hallintaan julkishallinnossa. Webinaari on suunniteltu auttamaan kuntien ja hyvinvointialueiden asiantuntijoita ja johtajia ymmärtämään, miten tekoäly voi tehostaa toimintaa ja tukea strategisten tavoitteiden saavuttamista turvallisesti ja hallitusti.

Mitä koulutuksessa käsitellään?

• Tekoälyn nykytilanteen ja tulevaisuuden mahdollisuudet julkishallinnossa.
  • Kuulet case-esimerkkejä.
  • Turvallisuuteen ja hyvään hallintotapaan liittyvät keskeiset näkökulmat tekoälyn käyttöönotossa.
  • Käytännön askeleet tekoälyn strategiseen hyödyntämiseen organisaatiossasi.

Tervetuloa mukaan oppimaan ja inspiroitumaan tekoälyn mahdollisuuksista julkishallinnossa!

Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

Tämä koulutus on osa Tekoälyä julkishallintoon -koulutuskonaisuutta. Katso koko koulutuskokonaisuuden tiedot täältä. Voit ilmoittautua myös pelkästään tähän yksittäiseen koulutukseen.

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

8.50 Linjat avataan

9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Kristiina Kumpulainen, FCG Finnish Consulting Group Oy

Tekoälyn perusteet

• Mitä tulee ymmärtää tekoälystä?
  • Missä mennään nyt?

Tekoäly, turvallisuus ja hyvä hallintotapa

• Mitä on hyvä ottaa huomioon tekoälyä hyödynnettäessä julkisella sektorilla liittyen mm. turvallisuuteen, lainsäädäntöön ja hyvään hallintotapaan?

Muutoksen hallinta

• Miten tekoäly integroidaan osaksi arkea?
  • Kuinka organisoida tarvittava tuki?
  • Miten varmistetaan jatkuva kehitys?

12.00 Koulutuksen päätös

Kouluttajina tekoälyasiantuntija, strategisen viestinnän ammattilainen, julkisen sektorin syväosaaja Pinja Valkonen ja tekoälyasiantuntija, fasilitaattori, palvelumuotoilija, julkisen sektorin kehittäjä Johanna Riippi, Konsultointi Valkonen

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

Föreläsare

Riippi, Johanna
Konsultointi Valkonen
tekoälyvalmentaja, IAF-sertifioitu ammattifasilitaattori ja palvelumuotoilija

Johanna Riippi on monipuolinen kehittäjä, joka on omistautunut jatkuvalle oppimiselle ja yhdessä tekemiselle. Yli 15 vuode kokemus julkisen sektorin kehittämisesta on tehnyt hänestä asiantuntijan palvelujen ja prosessien muotoilussa sekä tehokkaiden työpajojen fasilitoinnissa.

Viimeisen kahden vuoden aikana Johanna on laajentanut asiantuntemustaan tekoälyn hyödyntämisessä ja koulutuksessa. Hänen valmennuksensa ovat saaneet kiitosta erityisesti niiden käytännönläheisyydestä ja konkreettisista esimerkeistä, jotka tekevät tekoälystä helposti lähestyttävän kaikille.

Johannan asiakaskeskeinen valmennustyyli pohjautuu Lapin yliopistosta, jossa hän suoritti palvelumuotoilun tutkinnon (2019), sekä Jyväskylän yliopistosta, josta hän valmistui terveystieteiden maisteriksi (2011). Hänen intohimonsa kehittämiseen näkyy myös vapaa-ajalla, sillä hän toimii Suomen Fasilitaattorit ry:n hallituksen puheenjohtajana, tukien aktiivisesti fasilitointiyhteisön kasvua ja kehittymistä.

Valkonen, Pinja
Konsultointi Valkonen
Tekoälyasiantuntija, strategisen viestinnän ammattilainen, julkisen sektorin syväosaaja

Pinja Valkosella on monipuolinen ura sisällöntuottajana ja viestinnän datalähtöisenä kehittäjänä, muutosmoottorina ja tekoälyasiantuntijana.

Pinja on tehnyt ensimmäisen uransa toimittajana ja toiminut esimerkiksi freelancerina, toimituksen esimiehenä sekä tehnyt reportaaseja ulkomailta. Toisen uransa Pinja on tehnyt julkisella sektorilla viestinnän kehittämistehtävissä ja tekoälykoordinaattorina. Nyt hän on konsultti ja kouluttaja omassa yrityksessään.

Kouluttajana Pinjaa on kehuttu innostavaksi, selkeäksi, käytännönläheiseksi ja hauskaksi. Pinjan missio on turhautumisen vähentäminen työelämässä. Hän tarjoaa kuulijoille konkreettisia työkaluja ja tietoa, joiden ansiosta työt sujuvat entistä helpommin ja tulokset ovat entistä vaikuttavampia.

Pinjan tavoitteena on, että kuulijat oivaltavat jotain uutta ja itselleen hyödyllistä. Pinja etsii ja pureskelee tuoreinta tietoa asiakkaidensa puolesta ja tarjoilee sen helposti omaksuttavassa sekä viihdyttävässä muodossa.

Pinja on erikoistunut palvelemaan etenkin julkisen sektorin asiakkaita. Hän tuntee julkisen hallinnon kulttuurin, sen toimintaympäristön ja lainsäädännön asettamat reunaehdot.

Hinta on 390 € + voimassaoleva alv / hlö

71 -100 hlöä hinta yhteensä 5500 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5€ + alv).

Voit perua osallistumisesi maksutta 8.1.2025 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Koulutus sopii laajasti eri alojen asiantuntijoille ja eri positioissa toimiville, niin johtajille kuin asiantuntijoillekin. Koulutus antaa perustiedot ja taidot luovasta tekoälystä ja tarjoaa työkaluja oivalluksiin, joiden avulla tekoälyä on mahdollista soveltaa juuri omaan työnkuvaan sopivilla tavoilla.

Koulutus on räätälöity julkisen sektorin tietotyöläisille: kuntien, kaupunkien, kuntayhtymien, hyvinvointialueiden, valtion virastojen ja ministeriöiden henkilöstölle. Koulutuksessa käsitellään esimerkiksi lainsäädäntöä julkisorganisaatioiden näkökulmasta, hyvää hallintotapaa ja eettisiä kysymyksiä.

Kumpulainen, Kristiina
Kristiina.Kumpulainen@fcg.fi