Itsensä johtamisen kyvykkyydet korostuvat esihenkilöiden kiireisessä arjessa ja monipuolisessa roolissa. Kuormitustekijät arjessa ovat moninaisia ja fyysisten kuormitustekijöiden lisäksi yhä useammassa tehtävässä kuormitustekijät ovat vahvasti kognitiivisia, eli tiedollisia, ja näiden kuormitustekijöiden vähentämiseksi on tärkeää huomioida myös kognitiivinen ergonomia.

Tämän verkossa suoritettavan mikrokurssin avulla opit mistä kognitiivisessa ergonomiassa on kyse ja mitkä ovat kognitiivisen suorituskykymme vihollisia. Saat vinkkejä ja työkaluja oman jaksamisen tukemiseen tietotyöläisen kiireisessä arjessa myös viime vuosina yleistyneessä hybridityössä. Mitä etä- ja hybridityössä on tärkeää huomioida yhteisöllisyyden, aivojen, fysiikan ja ravitsemuksen näkökulmista?

Työkaluja tietotyössä jaksamiseen-mikrokurssi on osa suurempaa jatkuvan oppimisen digikoulutuspalvelua Esihenkilön tukea ja se kuuluu Itsensä johtaminen-kurssipakettiin.

• Kesto - Mikrokurssin suorittamiseen tulee varata noin 1,5 tuntia opiskeluaikaa
  • Työn oheen - Mikrokurssin voi suorittaa työn oheen sopivissa jaksoissa
  • Todistus- Mikrokurssin suoritus palkitaan sertifikaatilla

Mikrokurssi koostuu yhdeksästä mikrosisällöstä:

• Homo sapiens tietotyössä
    • Homo sapiens tietotyössä: Käyttöohje
    • Buustia ajatustyöhön fyysisestä aktiivisuudesta
    • Vähennä istumista, lisää liikuskelua
    • Tauota fiksusti
  • Kognitiivinen ergonomia
    • Asiat, jotka kuormittavat työssä
    • Hybridityön hyvinvointi
    • Kartoita työympäristösi
    • Myös aivot tarvitsevat hyvän ergonomian

Miten pääsen aloittamaan mikrokurssin suorittamisen?

• Ilmoittauduttuasi verkkokurssille, saat tunnukset FCG Digikanavalle kahden vuorokauden kuluessa.
  • 2kk suoritusaika - Hinta kattaa suoritusoikeuden ilmoittautuneille kahdeksi kuukaudeksi (2kk)
  • Ajasta ja paikasta riippumaton - mikrokurssin sisältöjä voi suorittaa ajasta ja paikasta riippumatta rajattomasti. FCG Digikanava toimii sujuvasti myös mobiililaitteilla.

Mikrokurssi koostuu yhdeksästä verkossa suoritettavasta mikrosisällöstä. Mikrokurssien sisällöt koostuvat teksteistä, videoista, kuvista, taulukoista sekä testeistä. Yhden mikrosisällön suorittamiseen menee keskimäärin 10-15 minuuttia.

Työkaluja tietotyössä jaksamiseen - mikrokurssi (1,5h)

• Homo sapiens tietotyössä
    • Homo sapiens tietotyössä: Käyttöohje
    • Buustia ajatustyöhön fyysisestä aktiivisuudesta
    • Vähennä istumista, lisää liikuskelua
    • Tauota fiksusti
  • Kognitiivinen ergonomia
    • Asiat, jotka kuormittavat työssä
    • Hybridityön hyvinvointi
    • Kartoita työympäristösi
    • Myös aivot tarvitsevat hyvän ergonomian

Hanki itsellesi työkalut tietotyössä jaksamiseen verkko-opiskelun avulla! Voit aloittaa opiskelun milloin vain.

Boijer-Spoof Heikinheimo, Kati
Virkisteri Oy
Työhyvinvointivalmentaja

Katilla on pitkä kokemus asiantuntija- ja johtotehtävistä pörssiyhtiössä. Hän on taustaltaan KTM ja suorittanut lisäksi lukuisia (työ)hyvinvointialan koulutuksia. Yhdessä Riikka Ilmivallan kanssa kirjoittamassaan Etätyön hyvinvointioppaassa Kati on paneutunut hybridityön vaikutuksiin aivoihin, kehoon ja yhteisöllisyyteen. Katin luennoilta ja työpajoista saat takuulla oivalluksia ja konkreettisia työkaluja työhyvinvoinnin edistämiseen.

Ilmivalta, Riikka
Virkisteri Oy
Toimitusjohtaja

Energinen uudistaja Riikka Ilmivalta on kehittänyt suomalaista työelämää jo 20 vuoden ajan. Riikka on taustaltaan työfysioterapeutti ja laaja-alainen liikuntapalvelujen tuottaja. Hän on perustanut työhyvinvoinnin edistämiseen keskittyvän Virkisteri Oy:n. Riikan ydinosaamista on muun muassa kognitiivinen ja fyysinen ergonomia. Hän on kehittänyt Liikkuva Tauko® -konseptin vähentämään tietotyön passiivisuutta erityisesti etätyön yleistyttyä. Riikka on myös toinen Etätyön hyvinvointioppaan kirjoittajista.

Hinta on 120 € + alv 24 % per käyttäjä

4–10 käyttäjää, hinta yhteensä 490 € + alv
11–20 käyttäjää, hinta yhteensä 790 € + alv
21–30 käyttäjää, hinta yhteensä 990 € + alv
31–40 käyttäjää, hinta yhteensä 1 490 € + alv
41–50 käyttäjää, hinta yhteensä 2 190 € + alv
51–70 käyttäjää, hinta yhteensä 2 990 € + alv
71-100 käyttäjää, hinta yhteensä 3 990 € + alv
101-150 käyttäjää, hinta yhteensä 4 990 € + alv

Mikäli osallistujia on 151 tai enemmän, pyydäthän erillistä tarjousta asiakkuuspäällikkö Leena-Kaisa Pantsulta (leena-kaisa.pantsu@fcg.fi tai puh. +358 50 466 2905).

Ilmoittautuminen on sitova ja laskutamme kurssin tunnusten lähettämisen jälkeen. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

FCG Digikanavaa tarjotaan myös "avaimet käteen" -ratkaisuna, jossa asiakas saa koko Digikanavan sisällön organisaationsa käyttöön edistämään strategista jatkuvaa oppimista. Ota yhteyttä, niin kerromme mielellämme hinnoittelusta ja käytännön järjestelyistä suuremmille ryhmille ja suuremmille palvelun laajuustasoille.

FCG Digikanava

Verkkokurssi - opiskele etänä!

Esihenkilön tuki -digikanavapalvelun mikrokurssit on suunnattu kuntien esihenkilöille, jokaisella organisaatiotasolla. Mikrokurssi sopii myös kaikille tietotyöläisille.

Bräysy, Joonas
Tuoteomistaja