Jokaisen hankintojen tekemiseen osallistuvan on hyvä tuntea hankintalain keskeinen sisältö, ja miten käyttää lakia työvälineenä arjessa.
Hankintalainsäädännön tavoitteena on edistämään reilua kilpailua tarjoajien välillä. Hankintojen parissa työskentelevien tulee tuntea säännökset, jotka liittyvät kilpailuttamiseen, tarjousten käsittelyyn ja hankintapäätöksiin varmistaakseen avoimuuden ja tasapuolisuuden.
Koulutuksessa perehdytään erilaisiin hankintamenettelyihin ja niiden eroihin. Koulutuksen jälkeen osallistuja kykenee arvioimaan erilaisten menettelyjen sopivuutta kulloinkin kyseessä olevaan hankintaan. Hankintalakia sovelletaan vain EU-kynnysarvot ja kansalliset kynnysarvot ylittäviin hankintoihin. Koulutuksessa käydään läpi nämä kynnysarvot. Kynnysarvot alittavien pienhankintojen kilpailutus on jätetty hankintalain soveltamisen ulkopuolelle, mutta myös pienhankintaa suunnitellessa tulee muistaa avoimuuden ja tasapuolisen kohtelun periaatteet.
Koulutus on suunnattu erityisesti hankinta-asiantuntijoille, mutta sopii myös muille hankintayksikön viranhaltijoille ja työntekijöille, jotka tarvitsevat perustiedot julkisia hankintoja ohjaavasta sääntelystä. Hankintoja koskevan sääntelyn tunteminen edesauttaa organisaation riskienhallintaa.
Ilmoittaudu koulutukseen, ja edistä laadukkaiden hankintojen toteuttamista organisaatiossasi!
Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.
Koulutus on osa Julkisten hankintojen peruskurssia. Tutustu peruskurssiin täältä. Voit ilmoittautua myös vain tähän yksittäiseen webinaariin.
Ilmoittauduthan 30.1. mennessä.
Ohjelma
8.50 Linjat avataan
9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Liina Tiusanen, FCG Finnish Consulting Group Oy
9.05 Koulutuksen aikana käsitellään seuraavat aiheet:
- Hankintalaki arjen työvälineenä - näin se toimii
- Erilaiset hankintamenettelyt ja niiden erot
- Hankintojen kynnysarvot
11.00 Koulutuksen päätös
Kouluttaja vahvistetaan myöhemmin.
Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.
Hinnat
Hinta on 180 € + voimassaoleva alv / hlö
Jos organisaatiostanne osallistuu 4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:
4–10 hlöä, hinta yhteensä 720 € + alv
11–20 hlöä, hinta yhteensä 1400 € + alv
21–30 hlöä, hinta yhteensä 1850 € + alv
31–40 hlöä, hinta yhteensä 2200 € + alv
41–50 hlöä, hinta yhteensä 2400 € + alv
51–60 hlöä, hinta yhteensä 2600 € + alv
61-70 hlöä, hinta yhteensä 2800 € + alv
71-100 hlöä hinta yhteensä 3000 € + alv
101 tai enemmän, hinta yhteensä 3200 € + alv
Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).
Ilmoittautumisen peruutus
Voit perua osallistumisesi maksutta 23.1.2025 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.
Kenelle
Koulutus on suunnattu erityisesti hankinta-asiantuntijoille, mutta sopii kaikille hankintayksiköiden viranhaltijoille ja työntekijöille, jotka tarvitsevat perustiedot julkisia hankintoja ohjaavasta sääntelystä. Myös tarjoajien edustajat ovat tervetulleita koulutukseen.