

Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.
Sosiaali- ja terveydenhuollon ympäristössä koetut uhkaavat tilanteet voivat yllättää ja niiden kohtaamiseen on myös hyvä valmistautua etukäteen.
Voit kohdata uhkaavaa käytöstä mm. kasvokkaisessa asiakastapaamisessa, puhelimessa, asiakaspalvelupisteellä tai oman työpöydän ääressä.
Tilanteet kuormittavat paitsi yksittäistä työntekijää myös koko työyhteisöä. Koulutus tarjoaa käytännön keinoja aggressiivisten ja uhkaavien asiakkaiden kohtaamiseen, ennakoinnista ja turvallisista toimintamalleista aina palautumiseen ja stressinhallintaan.
Saat koulutuksesta
Käytännön keinoja, kuten verbaalijudo, taktinen puhuttaminen ja profiloinnin perusteet
- Tietoa omien reaktioiden hallinnasta ja stressin hyödyntämisestä voimavarana
Osaaminen hyödyttää koko työyhteisöä
Työturvallisuus ja työhyvinvointi vahvistuvat, kun henkilöstö osaa ennaltaehkäistä ja hallita uhkatilanteita.
- Asiakaskohtaamisten laatu paranee, kun henkilöstö pystyy toimimaan rauhallisesti ja johdonmukaisesti haastavissakin tilanteissa.
- Stressinhallinnan ja palautumisen taidot vähentävät kuormitusta
Koulutuksesta sanottua:
“Sisältö oli todella hyvä ja tärkeä. Todella hyvä ja asiantunteva kouluttaja.”
“Erittäin mielenkiintoinen kouluttaja, puhui mielenkiintoisesti esimerkkien avulla.”
"Kiitos mielenkiintoisesta, työelämälähtöisestä ja selkeästä koulutuksesta. Arttu Valleniukselle pisteet! Mahtavaa kuunnella luennoitsijaa, joka ei ole "tipahtanut pois kärryiltä", mitä täällä ruohonjuuri tasolla tapahtuu."
Ilmoittauduthan 2.9. mennessä.
Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä
Ohjelma
8.55 Linjat avataan
9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Tarja Heikkinen, FCG Finnish Consulting Group Oy
Lainsäädäntö käytännössä
9.45 Tauko
10.00 Aggressiiviset asiakkaat sosiaali- ja terveydenhuollossa
Ennakointi
Uhka-arvio
Haastavan asiakkaan käsittelyn perusteet
11.30 Tauko
12.15 Aggressiivisesti ja uhkaavasti käyttäytyvän asiakkaan kohtaaminen
Verbaalijudo
Profilointi ja ohjaaminen
Taktinen puhuttaminen
13.30 Tauko
13.45 Miten palaudun haastavasta asiakaskohtaamisesta?
Omat reaktiot – tunnetietoisuus ja reaktioiden hallinta
Stressi – hyödyntäminen ja hallinta
Aikaa kysymyksille
15.00 Koulutuksen päätös
Kouluttajana turvallisuusalan MBA, ent. rikospoliisi Arttu Vallenius.
Muutokset ohjelmaan mahdollisia.
Asiantuntijat
Hinnat
Hinta on 350 € / hlö + voimassaoleva alv
Jos organisaatiostanne osallistuu 4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:
4–10 hlöä, hinta yhteensä 1400 € + alv
11–20 hlöä, hinta yhteensä 2200 € + alv
21–30 hlöä, hinta yhteensä 2600 € + alv
31–40 hlöä, hinta yhteensä 3500 € + alv
41–50 hlöä, hinta yhteensä 4000 € + alv
51–60 hlöä, hinta yhteensä 4500 € + alv
61-70 hlöä hinta yhteensä 5000 € + alv
71-100 hlöä hinta yhteensä 5200 € + alv
101 tai enemmän, hinta yhteensä 5500 € + alv
Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).
Ilmoittautumisen peruminen:
Voit perua osallistumisesi maksutta 26.8.2026 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.
Sijainti
FCG Teams
Kenelle
Koulutus on suunnattu sosiaali- ja terveydenhuollossa asiakas-/potilastyötä tekeville ammattilaisille sekä heidän esihenkilöille.