Kunnat elinvoiman tekijöinä on Suomen Kuntaliiton ja FCG:n yhteistyönä järjestämä tapahtuma.

Tapahtuma soveltuu laajasti ammattilaisille, asiantuntijoille ja päätöksentekijöille, jotka työssään käsittelevät ja ottavat kantaa kuntien ja alueiden elinvoiman kehittämiseen – yritystoiminnan ja sen edellytysten kehittämiseen – työllisyyden, osaamisen kehittämisen ja kotoutumisen edistämiseen. Tapahtuman tavoitteena on toimia kohtaamispaikkana ja yhteisenä keskustelufoorumina kaikille kuntien elinvoiman edistämisestä vastaaville ja siitä kiinnostuneille tahoille.

Kuntien ja alueiden elinvoima edellyttää osaavaa työvoimaa palveluissa, hallinnossa ja yrityksissä. Miten turvataan nyt ja jatkossa osaavan työvoiman saatavuus?  Kuntien tehtävä elinvoiman ja työllisyyden edistäjinä kasvaa entisestään.  Millainen on yritystoiminnan ja työllisyyden edistämisen kokonaisuus kunnissa? Työllisyys- ja elinkeinotehtävän hoitaminen edellyttää kaikkien keinojen entistä parempaa hyödyntämistä ja laaja-alaista yhteistyötä. Tarvitaan entistä parempaa koulutusta ja osaamisen kehittämistä sekä kotoutumisen edistämistä ja kansainvälisten rekrytointien hyödyntämistä.

Tapahtuman keskeisinä teemoina mm:
•    Hallituksen toimenpiteet elinvoiman edistymiseksi käytännössä
•    TE- ja KOTO2024 -uudistus elinvoiman edistämisen välineenä
•    Toimintaympäristön kehittäminen elinvoiman perustana
•    Ammatillisen koulutuksen ohjaus- ja rahoitusjärjestelmän uudistus
•    Koulutus ja osaamisen kehittäminen elinvoiman vahvistajina – ammatillinen koulutus
•    Äkillinen rakennemuutos ja siitä selviäminen
•    Mielenkiintoiset tulevaisuuden näkymät

Lähde mukaan kuulemaan ja keskustelemaan elinvoiman edistämisestä ja ottamaan kantaa siihen liittyviin tärkeisiin kysymyksiin – ja samalla tarkentamaan yhdessä kokonaiskuvaa ja tulevaisuuden näkymiä!

Tapahtuma on elinvoiman edistämisen laaja yhteisöllinen foorumi kehitysnäkymien yhteiselle pohdinnalle, yhteistyön edistämiselle ja toimijoiden verkostoitumiselle.

Osallistu keskustelluun #elinvoimantekijät @FCG_Group ja @Kuntaliitto

Teemat

• Elinvoima
  • Työllisyys
  • Kehittäminen

Tapahtuman keskeisinä teemoina mm:
•    Hallituksen toimenpiteet elinvoiman edistymiseksi käytännössä
•    TE- ja KOTO2024 -uudistus elinvoiman edistämisen välineenä
•    Toimintaympäristön kehittäminen elinvoiman perustana
•    Ammatillisen koulutuksen ohjaus- ja rahoitusjärjestelmän uudistus
•    Äkillinen rakennemuutos ja siitä selviäminen
•    Mielenkiintoiset tulevaisuuden näkymät

Mitä aikaisemmin ilmoittaudut tapahtumaan, sen edullisempaa on osallistuminen.

Kunnat ja kuntayhtymät

8.8.2024 mennessä 590 € + alv 24 %

7.10.2024 mennessä 690 € + alv 24 %

Ryhmähinta kunnille ja kuntayhtymille, kun 4 tai useampi osallistuja (per hlö):

Ryhmähinta kunnille ja kuntayhtymille, kun organisaatiosta osallistuu 4 tai useampi henkilö. Huom. Ryhmähinnan edellytyksenä on, että kaikille ryhmään kuuluville henkilöille on ilmoitettu yhtenäiset laskutustiedot, jolloin ryhmä voidaan kokonaisuudessaan laskuttaa yhdellä koontilaskulla. Mikäli ryhmän jäseniä laskutetaan erikseen, oikeus ryhmähintaan raukeaa.

8.9.2024 mennessä 570 € +alv 24 % / hlö

Muut organisaatiot

8.8.2024 mennessä 690 € + alv 24 %

7.10.2024 mennessä 790 € + alv 24 %

Lippu voidaan siirtää toiselle henkilölle ja lipun maksuton peruminen on mahdollista 30 pv ennen tapahtumaa. Hinta sisältää ohjelman, sähköisen materiaalin sekä ohjelmassa mainitut ateriat. Lisäämme laskuun laskutuslisän 5 € (+ alv 24 %).

Crowne Plaza Helsinki -Hesperia

Mannerheimintie 50
Helsinki

Majoitus

Crowne Plaza Helsinki -Hesperia

Mannerheimintie 50
Helsinki

Jokainen majoittuja varaa huoneensa itse osoitteesta:  Kunnat elinvoiman tekijöinä

Varaukset voi myös tehdä puhelimitse tai sähköpostilla hotellin yhteystietoja käyttäen. Huoneet ovat varattavissa 24.9.2024 mennessä tai hotellin varaustilanteen mukaan.

139 € yhden hengen huone / vuorokausi
159 € kahden hengen huone / vuorokausi