Sisältölohkot

Palvelumuotoilun koulutukset

Palvelumuotoilu on keino kehittää kunta-alan palveluita asiakaslähtöisesti. Samat prosessit toimivat myös organisaation sisäisten prosessien hiomiseen.

Opintopolut

 

 

Palvelumuotoilukoulutusten arvo voi yllättää

Palvelumuotoilu antaa kehitystyölle kokonaisvaltaisen lähestymistavan, prosessin, menetelmät ja työkalut. Palvelun käyttäjät otetaan aktiivisesti kehitystyöhön mukaan muun muassa luovien menetelmien, erilaisten visualisointi- ja konkretisointitapojen sekä nopeiden kokeilujen kautta.

Palvelumuotoilu-osaamisen avulla

  • Räätälöit kuntalaisten tarpeisiin vastaavia palveluita
  • Parannat asiakas- ja työntekijäkokemusta
  • Osallistat kuntalaisia ja henkilökuntaa
  • Sitoutat asiakkaita ja henkilökuntaa sekä
  • Ratkaiset palveluhaasteet asiakaslähtöisesti.

 

Image
Viestintä, markkinointi ja asiakastyö Johtaminen ja strategiat Tiedonhallinta ja digi
Etäkoulutus
Digitaalinen palvelumuotoilu julkisella sektorilla
13.2.2025
-
13.2.2025
Tässä tehokkaassa koulutuksessa käymme läpi palvelumuotoiluprosessin vaiheet digitaalisten palveluiden kehittämisen näkökulmasta. Tervetuloa mukaan poimimaan parhaimmat opit muotoillaksesi organisaatiosi ulkoisista tai sisäisistä digipalveluista entistä toimivampia ja asiakaslähtöisempiä!
Lue lisää ja ilmoittaudu
Image
Etäkoulutus
Palvelumuotoilu työllisyyspalveluissa
27.8.2025
-
27.8.2025
Palvelumuotoilu työllisyyspalveluissa -koulutus on tehokas tietopaketti, mistä saat uusia ideoita tulevaisuuden työllisyyspalveluiden kehittämiseen. Keskitymme erityisesti asiakaslähtöisempien palveluiden palvelumuotoiluun. Mitä palveluiden suunnittelussa tulee huomioida, ja kuinka asiakasymmärrystä rakennetaan?
Lue lisää ja ilmoittaudu
Image
Tiedonhallinta ja digi Johtaminen ja strategiat
Etäkoulutus
Digitaalisten prosessien kehittäminen
28.10.2025
-
28.10.2025
Koulutuksessa syvennytään digitaalisten prosessien kehittämiseen julkishallinnon organisaatioiden näkökulmasta. Koulutus keskittyy strategiseen suunnitteluun, digitaalisen muutoksen tehokkaaseen johtamiseen ja asiakaslähtöisyyden lisäämiseen, yhdistäen käytännön työkaluja ja kehittyneitä menetelmiä. Käsiteltäviä teemoja ovat mm. digitaalinen palvelumuotoilu, Lean-ajattelu ja digitaalisten ratkaisujen ja teknologioiden strateginen hyödyntäminen ja niiden kehittäminen.
Lue lisää ja ilmoittaudu

Siirry tästä verkkokauppaan

Etkö löytänyt etsimääsi? Vai kiinnostaisiko organisaatiokohtainen koulutus?

Kysy myös tilauskoulutuksista, jotka toteutamme asiakkaan tarpeiden ja toiveiden mukaan. Ota yhteyttä asiakkuuspäällikkö Leena-Kaisa Pantsu, etunimi.sukunimi@fcg.fi, puh. 050 466 2905

Tutustu asiakkaiden kokemuksiin

Image
Kuntayhtiön hallitusosaaja -koulutus

Case Espoon kaupunki / Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue: Strategian siivittämänä kohti käytännön toteutusta

Espoom kaupungilla haluttiin hyödyntää digitaalisia ratkaisuja tasavertaisten palvelujen takaamiseksi uudella hyvinvointialueella. Tämän strategian linjauksen käytäntöön panemiseksi tilattiin FCG:ltä tilauskoulutuksena digitaalisen palvelumuotoilun koulutus. Lue, miten Espoo päätyi hyödyntämään palvelumuotoilua ja millaista kehitystä koulutus sai aikaan.

Lue asiakastarina