Ilmoittaudu
- +
Valitse
Mahdolliset alennuskoodit voit syöttää kassalla.
Tästä koulutuksesta saat käyttöösi tallenteen 7 vrk:n ajaksi koulutuksen jälkeen.

Tässä koulutuksessa syvennytään palvelutarpeen arvioinnin keskeisiin periaatteisiin ja käytännön työkaluihin sekä vuorovaikutustaitoihin, jotka rakentavat luottamusta ja vaikuttavuutta asiakastyössä. 

Työllisyyspalveluiden toimintaympäristössä työllistymisen tuen keinovalikoima on laaja, minkä vuoksi palvelutarpeen arviointi on keskeinen osa toimivaa arkea sekä asiakassuhdetta. 

Palvelutarvetta arvioidaan säännöllisesti alkuhaastattelussa, työnhakukeskusteluissa ja täydentävissä työnhakukeskusteluissa sekä työllistymissuunnitelman päivityksen yhteydessä. Arvioinnissa selvitetään, mitä palveluita työnhakija tarvitsee, millaisia osaamista vastaavia työllistymismahdollisuuksia löytyy ja millaisia soveltuvia avoimia työpaikkoja on tarjolla. 


Kolmen tunnin tehokas koulutuskokonaisuus tarjoaa:


• Ymmärrystä arvioinnin merkityksestä ja roolista työllisyyspalveluissa
• Käytännön menetelmiä ja esimerkkejä palvelutarpeen kartoittamiseen
• Viitekehyksen ja työkaluja asiakkaan dialogiseen kohtaamiseen erilaisissa tilanteissa


Koulutus sopii kaikille työllisyyspalveluiden ammattilaisille, jotka haluavat kehittää osaamistaan palvelutarpeen arvioinnissa ja vahvistaa vuorovaikutustaitojaan asiakastyössä. 

Voit olla vasta perehtymässä työhösi työllisyyspalveluiden asiantuntijana tai toivoa vahvistusta osaamiseesi: tervetuloa mukaan!


 

Ilmoittauduthan 26.11. mennessä.

 

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

Ohjelma

8.55 Linjat avataan


9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Nana Blom, FCG Finnish Consulting Group Oy


Palvelutarpeen arviointi ja asiakasohjaus työllisyyspalveluissa

Palvelutarpeen arvioinnin merkitys työllisyyspalveluissa 
•    Miksi arviointi on keskeinen osa palveluprosessia
•    Asiakaslähtöisyys ja vaikuttavuus
•    Monialainen yhteistyö


Arvioinnin käytännön työkalut ja menetelmät
 

Asiakkaan kohtaaminen
•    Vuorovaikutuksen ja luottamuksen rakentaminen
•    Erilaisten asiakkaiden tarpeisiin vastaaminen
 

Arvioinnin ja kohtaamisen yhdistäminen
•    Miten arviointi tehdään asiakaslähtöisesti
•    Yhteisen palvelupolun rakentaminen

 

12.00 Koulutuksen päätös

Kouluttajana verkostopäällikkö, BusinessOulu sekä tutkija, kouluttaja ja tietokirjailija Anna-Liisa Lämsä.

Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.

Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

 

Asiantuntijat

Lämsä, Anna-Liisa
TYP-verkostopäällikkö

Hinnat

Hinta on 240 € / hlö + voimassaoleva alv .

Jos organisaatiostanne osallistuu 4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:

4–10 hlöä, hinta yhteensä 960 € + alv
11–20 hlöä, hinta yhteensä 1600 € + alv
21–30 hlöä, hinta yhteensä 2000 € + alv
31–40 hlöä, hinta yhteensä 2400 € + alv
41–50 hlöä, hinta yhteensä 2600 € + alv
51–60 hlöä, hinta yhteensä 2800 € + alv
61-70 hlöä hinta yhteensä 3000 € + alv
71-100 hlöä hinta yhteensä 3200 € + alv
101 tai enemmän, hinta yhteensä 3400 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).

Ilmoittautumisen peruutus
Voit perua osallistumisesi maksutta 19.11.2025 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.

Sijainti

FCG Teams + tallenne

Kenelle

Työllisyysalueilla työskenteleville henkilöille, joiden tehtäviin kuuluu asiakastyötä. 

Lisätietoa

Blom, Nana
Koulutuspäällikkö
Nana.Blom@fcg.fi
+358 41 731 4906
Asiakaspalvelu, koulutukset
koulutusinfo@fcg.fi
041 730 9011
Tavoitettavissa arkisin 8.30-15.00