

Tässä koulutuksessa syvennytään palvelutarpeen arvioinnin keskeisiin periaatteisiin ja käytännön työkaluihin sekä vuorovaikutustaitoihin, jotka rakentavat luottamusta ja vaikuttavuutta asiakastyössä.
Työllisyyspalveluiden toimintaympäristössä työllistymisen tuen keinovalikoima on laaja, minkä vuoksi palvelutarpeen arviointi on keskeinen osa toimivaa arkea sekä asiakassuhdetta.
Palvelutarvetta arvioidaan säännöllisesti alkuhaastattelussa, työnhakukeskusteluissa ja täydentävissä työnhakukeskusteluissa sekä työllistymissuunnitelman päivityksen yhteydessä. Arvioinnissa selvitetään, mitä palveluita työnhakija tarvitsee, millaisia osaamista vastaavia työllistymismahdollisuuksia löytyy ja millaisia soveltuvia avoimia työpaikkoja on tarjolla.
Kolmen tunnin tehokas koulutuskokonaisuus tarjoaa:
• Ymmärrystä arvioinnin merkityksestä ja roolista työllisyyspalveluissa
• Käytännön menetelmiä ja esimerkkejä palvelutarpeen kartoittamiseen
• Viitekehyksen ja työkaluja asiakkaan dialogiseen kohtaamiseen erilaisissa tilanteissa
Koulutus sopii kaikille työllisyyspalveluiden ammattilaisille, jotka haluavat kehittää osaamistaan palvelutarpeen arvioinnissa ja vahvistaa vuorovaikutustaitojaan asiakastyössä.
Voit olla vasta perehtymässä työhösi työllisyyspalveluiden asiantuntijana tai toivoa vahvistusta osaamiseesi: tervetuloa mukaan!
Ilmoittauduthan 26.11. mennessä.
Program
8.55 Linjat avataan
9.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Nana Blom, FCG Finnish Consulting Group Oy
Palvelutarpeen arviointi ja asiakasohjaus työllisyyspalveluissa
Palvelutarpeen arvioinnin merkitys työllisyyspalveluissa
• Miksi arviointi on keskeinen osa palveluprosessia
• Asiakaslähtöisyys ja vaikuttavuus
• Monialainen yhteistyö
Arvioinnin käytännön työkalut ja menetelmät
Asiakkaan kohtaaminen
• Vuorovaikutuksen ja luottamuksen rakentaminen
• Erilaisten asiakkaiden tarpeisiin vastaaminen
Arvioinnin ja kohtaamisen yhdistäminen
• Miten arviointi tehdään asiakaslähtöisesti
• Yhteisen palvelupolun rakentaminen
12.00 Koulutuksen päätös
Kouluttajana verkostopäällikkö, BusinessOulu sekä tutkija, kouluttaja ja tietokirjailija Anna-Liisa Lämsä.
Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.
Muutokset ohjelmaan mahdollisia.
Föreläsare
Priser
Hinta on 240 € / hlö + voimassaoleva alv .
Jos organisaatiostanne osallistuu 4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:
4–10 hlöä, hinta yhteensä 960 € + alv
11–20 hlöä, hinta yhteensä 1600 € + alv
21–30 hlöä, hinta yhteensä 2000 € + alv
31–40 hlöä, hinta yhteensä 2400 € + alv
41–50 hlöä, hinta yhteensä 2600 € + alv
51–60 hlöä, hinta yhteensä 2800 € + alv
61-70 hlöä hinta yhteensä 3000 € + alv
71-100 hlöä hinta yhteensä 3200 € + alv
101 tai enemmän, hinta yhteensä 3400 € + alv
Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).
Ilmoittautumisen peruutus
Voit perua osallistumisesi maksutta 19.11.2025 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.
Plats
FCG Teams + tallenne
För vem
Työllisyysalueilla työskenteleville henkilöille, joiden tehtäviin kuuluu asiakastyötä.