Anmäl dig
- +
Välj
Möjliga rabattkoder anges i kassan

Miten palvelumuotoilu ja yhteiskehittäminen voivat tukea johtamista, strategista kehittämistä ja yhteistyötä työllisyyspalveluissa?

Tässä koulutuksessa tarkastellaan, miten palvelumuotoilun periaatteita ja osallistavia menetelmiä voidaan hyödyntää johdon ja esihenkilöiden työssä – aina arjen prosesseista laajoihin verkostokokonaisuuksiin.

Palvelumuotoilu tarjoaa selkeän rakenteen ja yhteisen kielen palveluiden kehittämiseen yhdessä työntekijöiden, asiakkaiden ja kumppanien kanssa. 

Yhteiskehittäminen puolestaan vahvistaa luottamusta ja sitoutumista muutoksiin. Koulutus antaa välineitä niin strategiatyöhön, verkostojen rakentamiseen kuin osallistavan toimintakulttuurin johtamiseen.Koulutuksessa jaetaan käytännön esimerkkejä ja oivalluksia siitä, miten palvelumuotoilua on sovellettu työllisyyspalveluissa mm. sisäisten prosessien kehittämisessä, palvelustrategian ja -lupauksen rakentamisessa, yhteisen toimintakulttuurin luomisessa ja muutoksen johtamisessa. 

Tule keskustelemaan siitä mitä uudenlainen johtajuus tarvitsee: yhteiskehittämistä, rohkeutta kokeilla sekä kykyä kuulla asiakasta ja henkilöstöä.

Tämä webinaari on osa Työllisyyspalveluiden kehittäjä -koulutuskokonaisuutta. Voit halutessasi osallistua tähän yksittäiseen webinaariin.

Ilmoittauduthan 10.11. mennessä.

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä.

Program

12.55 Linjat avataan
 
13.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Nana Blom, FCG Finnish Consulting Group Oy
 
13.05 Koulutuksen teemat
 
Palvelumuotoilu ja yhteiskehittäminen johtamisen ja esihenkilötyön tukena
  • Palvelumuotoilun keskeiset periaatteet sekä yhteiskehittämisen rooli luottamuksen ja sitoutumisen rakentamisessa
  • Millä tavoin nämä lähestymistavat tukevat johtamista, erityisesti muutostilanteissa ja monialaisessa yhteistyössä?
Prosessien ja palvelupolkujen kehittäminen asiakas- ja työntekijäymmärryksestä käsin
  • Miten asiakasymmärryksen avulla voidaan tunnistaa kehittämiskohteita työllisyyspalveluissa ja rakentaa palvelupolkuja, jotka tukevat asiakkaiden etenmistä kohti työllistymistä?
  • Miten palvelupolun kuvaaminen auttaa jäsentämään palvelujen monimutkaisuutta ja tukee sisäisten prosessien sujuvoittamista?
Strategiatyö palvelumuotoilun keinoin
  • Miten palvelumuotoilun menetelmiä voidaan hyödyntää esimerkiksi palvelustrategian luomisessa, yhteisten tavoitteiden sanoittamisessa, visualisoinnissa ja kehittämisen suunnan konkretisoimisessa?
  • Miten strategiatyö kytketään kehittämisprosesseihin arjen tasolla?
Ekosysteemiajattelu ja verkostotyö muotoilun näkökulmasta
  • Ekosysteemiajattelu
    • miten eri toimijat, palvelut ja järjestelmät linkittyvät toisiinsa?
    • miten palvelumuotoilun keinoin voidaan tukea yhteisten käytäntöjen ja tavoitteiden rakentumista?
  • Verkostotyön haasteet ja mahdollisuudet
  • Muotoilun rooli kokonaisuuden hahmottamisessa ja yhteisen ymmärryksen luomisessa
Miten johdetaan osallistavaa kehittämistä ja muotoiluprosessia?
  • Miten esihenkilöt ja johto voivat mahdollistaa osallistavaa kehittämistä - esimerkiksi resursoinnin, tuen, suunnan ja palautteen keinoin
  • Muotoiluprosessin eri vaiheet ja miten ne saadaan osaksi arjen rakenteita ja päätöksentekoa
16.00 Koulutuksen päätös
 
Kouluttajina palvelumuotoilija Piia Innanen, Palvelumuotoilu Palo ja kehittämisasiantuntija, valmentaja Maria Karppinen, Briljantit Oy
 
Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.
 
Muutokset ohjelmaan mahdollisia.
 

Föreläsare

Innanen, Piia
Palvelumuotoilu Palo Oy
Palvelumuotoilija, toimitusjohtaja, Palvelumuotoilu Palo

Piia on käyttäjälähtöisen suunnittelun rautainen asiantuntija yli 25 vuoden työkokemuksellaan. Ennen Palon perustamista Piia työskenteli kansainvälisen yrityksen johtavana käyttökokemussuunnittelijana. Palvelumuotoilun menetelmät, asiakasymmärryksen syventäminen ja uusien palvelukonseptien luominen ovat tulleet Piialle tutuiksi useiden palvelumuotoiluprojektien vetäjänä. Piia on myös suosittu palvelumuotoilun kouluttaja.

Karppinen, Maria
Briljantit Oy
Kehittämisasiantuntija, valmentaja
Maria on prosessien ja ihmislähtöisen kehittämisen huippuosaaja, jolla on yli 15 vuoden kokemus prosessien sujuvoittamisesta ja osallistavan muutosjohtamisen toteuttamisesta. Hän työskentelee aktiivisesti asiakkaiden kanssa suunnitellen ja fasilitoiden, erityisesti julkisen ja yksityisen sektorinkehitysprojekteissa, joissa korostuvat käyttäjälähtöisyys, organisaatiokulttuurin muutos ja monitoimijaverkostot. Marialla on vahva kokemus Leanin, palvelumuotoilun ja muutosjohtamisen yhdistävistä työtavoista. Hän on inspiroiva kouluttaja ja valmentaja, joka herättää osallistujat oivaltamaan yhdessä tekemisen voiman ja näkemään kehittämisprosessit muutoksen mahdollistajina.

Priser

Hinta on 270 € + voimassaoleva alv / hlö

Jos organisaatiostanne osallistuu 4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:

4–10 hlöä, hinta yhteensä 1080 € + alv
11–20 hlöä, hinta yhteensä 1700 € + alv
21–30 hlöä, hinta yhteensä 2100 € + alv
31–40 hlöä, hinta yhteensä 2700 € + alv
41–50 hlöä, hinta yhteensä 3000 € + alv
51–60 hlöä, hinta yhteensä 3500 € + alv
61-70 hlöä hinta yhteensä 4000 € + alv
71-100 hlöä hinta yhteensä 4400 € + alv
101 tai enemmän, hinta yhteensä 5000 € + alv

Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv). 

Ilmoittautumisen peruminen: 

Voit perua osallistumisesi maksutta 3.11.2025 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi. 

Plats

FCG Teams

För vem

Koulutus on suunnattu työllisyyspalveluiden kehittäjille, asiantuntijoille ja projektityöntekijöille, jotka suunnittelevat tai toteuttavat kehittämistoimia ja haluavat vahvistaa osaamistaan asiakaslähtöisessä palvelujen kehittämisessä palvelumuotoilun keinoin.

Ytterligare information

Blom, Nana
Koulutuspäällikkö
Nana.Blom@fcg.fi
+358 41 731 4906
Asiakaspalvelu, koulutukset
koulutusinfo@fcg.fi
041 730 9011
Tavoitettavissa arkisin 8.30-15.00