

Miten työllisyyspalveluita voidaan kehittää aidosti asiakaslähtöisesti? Tässä koulutuksessa tutustutaan palvelumuotoilun käytännön menetelmiin, joilla voidaan kerätä syvällistä asiakasymmärrystä ja rakentaa palvelupolkuja kehittämistyön tueksi työllisyyspalveluissa.
Työllisyyspalvelut ovat usein moniulotteisia ja monitoimijaisia kokonaisuuksia, joissa palveluiden toimivuus ja sujuvuus vaikuttavat suoraan asiakkaiden etenemiseen työllistymisen polulla. Palvelumuotoilun avulla voidaan jäsentää palvelukokonaisuuksia asiakkaan ja henkilökunnan näkökulmasta, tunnistaa kehittämiskohteita ja luoda ratkaisuja, jotka palvelevat paremmin sekä asiakkaita että työntekijöitä.
Koulutus tarjoaa osallistujille konkreettisia työkaluja ja menetelmiä, joita voi hyödyntää työllisyyspalveluiden kehittämisessä, kuten asiakas- ja työntekijäymmärryksen keräämisessä ja palvelupolkujen kuvaamisessa. Mukana on myös pieniä harjoituksia, joiden avulla osallistujat pääsevät soveltamaan oppeja omaan kehittämistyöhönsä.
Tämä webinaari on osa Työllisyyspalveluiden kehittäjä -koulutuskokonaisuutta. Voit halutessasi osallistua tähän yksittäiseen webinaariin.
Ilmoittauduthan 20.10. mennessä.
Program
Koulutuspäällikkö Nana Blom, FCG Finnish Consulting Group Oy
- Miten palvelumuotoilu tukee työllisyyspalveluiden kehittämistyötä?
- Asiakasymmäryksen keräämisen keinot työllisyyspalveluissa - mitä, keneltä ja miten?
- Havainnoinnit, haastattelut ja muut laadulliset menetelmät käytännössä
- Palvelupolkujen rakentaminen työllisyyspalveluiden sisällä ja yli organisaatiorajojen
- Asiakasymmärryksen hyödyntäminen kehittämisen eri vaiheissa
- Esimerkkejä palvelumuotoilun soveltamisesta työllisyyspalveluiden kehittämisessä
- Harjoituksia: asiakasymmärryksen rakentaminen ja palvelupolun luonnos
- Yhteenveto palvelumuotoilusta työllisyyspalveluiden kehittämisessä
Föreläsare
Piia on käyttäjälähtöisen suunnittelun rautainen asiantuntija yli 25 vuoden työkokemuksellaan. Ennen Palon perustamista Piia työskenteli kansainvälisen yrityksen johtavana käyttökokemussuunnittelijana. Palvelumuotoilun menetelmät, asiakasymmärryksen syventäminen ja uusien palvelukonseptien luominen ovat tulleet Piialle tutuiksi useiden palvelumuotoiluprojektien vetäjänä. Piia on myös suosittu palvelumuotoilun kouluttaja.
Priser
Hinta on 270 € + voimassaoleva alv / hlö
Jos organisaatiostanne osallistuu 4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:
4–10 hlöä, hinta yhteensä 1080 € + alv
11–20 hlöä, hinta yhteensä 1700 € + alv
21–30 hlöä, hinta yhteensä 2100 € + alv
31–40 hlöä, hinta yhteensä 2700 € + alv
41–50 hlöä, hinta yhteensä 3000 € + alv
51–60 hlöä, hinta yhteensä 3500 € + alv
61-70 hlöä hinta yhteensä 4000 € + alv
71-100 hlöä hinta yhteensä 4400 € + alv
101 tai enemmän, hinta yhteensä 5000 € + alv
Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).
Ilmoittautumisen peruminen:
Voit perua osallistumisesi maksutta 13.10.2025 saakka. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.
Plats
FCG Teams
För vem
Koulutus on suunnattu työllisyyspalveluiden kehittäjille, asiantuntijoille ja projektityöntekijöille, jotka suunnittelevat tai toteuttavat kehittämistoimia ja haluavat vahvistaa osaamistaan asiakaslähtöisessä palvelujen kehittämisessä palvelumuotoilun keinoin.