Blogikirjoittaminen-koulutuksessa käymme läpi blogikirjoittamisen vaiheet alkuideasta valmiin blogin julkaisuun. Tutustumme blogikirjoittamisen taitoihin ja käytäntöihin, jotka ovat olennaisia julkisen sektorin ja järjestöjen viestintäammattilaisille.

Käsittelemme monipuolisia teemoja, kuten blogikirjoituksen aiheen valintaa, kirjoittajan roolia ja kohderyhmän tunnistamista. Pohdimme myös blogikirjoituksen muotoa, rakennetta ja ulkoasua. Keskitymme sujuvan tekstin ja elävän kielen merkitykseen. Lisäksi käsittelemme visuaalisia elementtejä, kuten kuvia ja grafiikkoja, sekä blogikirjoituksen julkaisua ja jakamista eri kanavissa.

Saat vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

• Miten valitsen kiinnostavan ja relevantin aiheen, joka resonoi kohderyhmän kanssa ja tukee viestinnällisiä tavoitteita?
  • Onko kirjoittajien määrällä vaikutusta blogin tyyliin ja sävyyn?
  • Miten  kohdennan kirjoituksen eri sidoryhmille?
  • Kuinka rakennan houkuttelevan otsikon, johdannon ja lopetuksen?
  • Miten pidän lukijan mielenkiinnon yllä koko tekstin ajan?
  • Miten visuaaliset elementit tukevat kirjoituksen viestiä?
  • Mikä julkaisualusta palvelee blogiani parhaiten?
  • Miten saan tekstille näkyvyyttä?

Webinaari tarjoaa käytännön vinkkejä ja työkaluja blogikirjoittamiseen, jotta voit tuottaa vaikuttavia ja kiinnostavia blogikirjoituksia julkisen sektorin ja järjestöjen tarpeisiin. Tule mukaan oppimaan uutta ja kehittämään blogikirjoittamisen taitojasi!

Webinaari on osa Julkisen sektorin ja järjestöjen viestinnän koulutusohjelmaa. Tutustu koulutusohjelman sisältöön! Voit osallistua vain tähän yksittäiseenkin webinaariin.

Lisää alan kiinnostavimpia koulutuksia täältä

Koulutuksen teemat:

• Aihe
  • Kirjoittaja – yksi tekijä tai tiimi
  • Kohderyhmä
  • Muoto ja rakenne
  • Sujuva teksti
  • Elävä kieli
  • Ulkoasu
  • Visuaaliset elementit
  • Julkaisu ja jakaminen

Monto, Riitta
Turun yliopisto
journalisti, media-asiantuntija ja työelämäprofessori

Hinta on 160 € + alv 24% / hlö

31–40 hlöä, hinta yhteensä 1900 € + alv
61-70 hlöä, hinta yhteensä 2600 € + alv

Viimeinen kuluton peruutuspäivä on 28.10.2024 Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista peritään 50 % koulutuksen hinnasta, johon lisätään laskutuslisä 5 €. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan ja osallistuja jättää saapumatta tilaisuuteen, laskutetaan koko osallistumismaksu. Maksuun lisätään arvonlisävero.

Koulutus on keskusteleva, käytännönläheinen ja hyödyllinen kaikille, jotka suunnittelevat tai toteuttavat julkisen sektorin tai järjestötoiminnan viestintää. Koulutus sopii esimerkiksi kuntien, hyvinvointialueiden ja järjestöjen tiedottajille, markkinointia toteuttaville, esimiehille, tiiminvetäjille, viestinnän ja markkinoinnin suunnittelijoille, assistenteille, sihteereille, koordinaattoreille ja asiakaspalvelun työntekijöille.

Pajunpää, Marianne
Marianne.Pajunpaa@fcg.fi