Digitaalinen palvelumuotoilu julkisella sektorilla -koulutuksessa käymme läpi palvelumuotoiluprosessin vaiheet digitaalisten palveluiden kehittämisen näkökulmasta.
Koulutuksessa tutustumme erilaisiin sovelluksiin ja menetelmiin, jotka sopivat digitaalisten palveluiden muotoiluun. Saat koulutuksessa vinkkejä erilaisista työkaluista, joita voit hyödyntää oman digipalvelusi palvelumuotoilussa, sekä esimerkkejä niiden käytöstä.
Digitalisaatio vastaa moneen uudistustarpeeseen
Digitalisaatiota edistetään julkisella sektorilla laajalti läpi eri toimialojen ja aktiivisesti erilaisten kehittämistöiden muodossa. Muuttuva lainsäädäntö sekä suuret hallinnon uudistukset ohjaavat niin kuntia kuin uusia hyvinvointialueitakin kehittämään toimintaansa edelleen.
Uudistustarpeet kääntävät katseet yhä voimakkaammin digitalisaation tarjoamiin hyötyihin, joita voidaan saavuttaa niin johtamisen, henkilöstökysymysten, palvelujen tuottamisen kuin toiminnan tehokkaan järjestämisen saralla. Kunnat ja muut julkisen sektorin toimijat tarjoavatkin jo asiakkailleen ja henkilöstölleen yhä enenevissä määrin erilaisia digitaalisia palveluita.
Digitaalinen palvelumuotoilu keskittyy digitaalisten ratkaisujen suunnitteluun palvelumuotoilun prosessia ja menetelmiä hyödyntäen. Tavoitteena digitaalisessa palvelumuotoilussa on kehittää kohderyhmälle sopivia digipalveluita, huomioiden ne kuitenkin osana laajempaa palvelukokemusta.
Palvelumuotoilu on ihmislähtöistä kehittämistä
Palvelumuotoilu antaa uudistamistarpeiden keskellä palveluiden kehitystyölle kokonaisvaltaisen lähestymistavan, prosessin, menetelmät ja työkalut. Palvelumuotoilussa on kyse ihmislähtöisestä kehittämisestä, jossa palvelun käyttäjät otetaan aktiivisesti mukaan kehitystyöhön.
Osallistujat ovat kokeneet koulutuksen hyödylliseksi:
"Koulutuksen sisältö oli hyödyllistä työni kannalta. Esitystapa ja teemat olivat sopivia."
"Teema oli osittain tuttua, mutta eri näkökulma. Palvelumuotoilua voi näköjään tehdä monella tavalla. Hyödyllistä on nykyiselle työlleni (digipolut). Puhuja/esittäjä oli sujuvasanainen ja asiantunteva."
"Hyödyllistä ihan kaikki, vaikken työssäni ihan kaikkea esiteltyä pääsekään käyttämään ja osa työstä ulkoistettu."
Tervetuloa mukaan poimimaan parhaimmat opit muotoillaksesi organisaatiosi ulkoisista tai sisäisistä digipalveluista entistä toimivampia ja asiakaslähtöisempiä!
Ilmoittauduthan 5.2. mennessä.
Program
11.50 Linjat avataan
12.00 Koulutuksen avaus
Koulutuspäällikkö Marianne Pajunpää, FCG Finnish Consulting Group Oy
Koulutuksessa käsiteltävät aiheet
- Mitä tulee huomioida digitaalisten palveluiden muotoilussa?
- Lähde liikkeelle nykytilanteen kartoituksesta
- Miten keräät asiakasymmärrystä havainnointien avulla?
- Miten hyödynnät palvelupolun kuvaamista?
- Kuinka luot kehittämistä ohjaavat ohjenuorat?
- Digitaalisen palvelun konseptointi - konkretiaa ja nopeaa kokeilua
- Ota pikastartti digipalveluiden kehittämiseen muotoilusprintillä
16.00 Koulutuksen päätös
Koulutuksen aikana pidetään 1-2 lyhyttä taukoa.
Muutokset ohjelmaan mahdollisia.
Priser
Hinta on 270 € + voimassaoleva alv / hlö
Jos organisaatiostanne osallistuu 4 henkilöä tai enemmän, hinnoittelu on seuraavan portaikon mukainen:
4–10 hlöä, hinta yhteensä 1080 € + alv
11–20 hlöä, hinta yhteensä 1700 € + alv
21–30 hlöä, hinta yhteensä 2100 € + alv
31–40 hlöä, hinta yhteensä 2700 € + alv
41–50 hlöä, hinta yhteensä 3000 € + alv
51–60 hlöä, hinta yhteensä 3500 € + alv
61-70 hlöä hinta yhteensä 4000 € + alv
71-100 hlöä hinta yhteensä 4400 € + alv
101 tai enemmän, hinta yhteensä 5000 € + alv
Hinta sisältää opetuksen ja sähköisen materiaalin. Hintaan lisätään laskutuslisä (5 € + alv).
Ilmoittautumisen peruutus
Voit perua osallistumisesi maksutta 29.1.2025 saakka. Veloitamme tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista 50 % osallistumismaksusta. Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan, laskutamme koko osallistumismaksun. Mikäli olet estynyt osallistumaan, voit ilmoittaa toisen osallistujan organisaatiostasi tilallesi.
.
Plats
FCG Zoom
För vem
Koulutus on suunnattu kaikille julkisen sektorin digitaalisia palveluita kehittäville ja tuottaville henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita hyödyntämään palvelumuotoilua kehittämistyössä. Voit työskennellä esimerkiksi projekti- tai kehittämispäällikön, asiantuntijan, koordinaattorin tai suunnittelijan tehtävissä.